köttbulle.

0kommentarer

Jag har haft en återkommande mardröm och det är att jag en dag vaknar upp och är rund som en köttbulle. Jag får gunga för att komma framåt och fastnar i dörrar. Jag vet att det kanske låter megaknäppt, men det är ju lite sån jag är, tyvärr. Jag måste börja ta tag i mitt liv och röra på mig mer effektivt. Snart kommer min fina cykel hit med ma&pa så DÅ jäklar i min låda ska jag cykla, överallt. Kanske inte till jobbet i Helsingborg men annars så. Sen borde jag gå och träna mer på Gerdahallen, men jag har liksom inte riktigt förstått tjusningen i att stå och svettas med 50 andra i en trång lokal. Jag gillar sommaren för då kan man vara ute mycket mer och röra på sig. Åka inlines, cykla och springa. Jag saknar dansen sådär mycket att det gör lite ont i lillhjärtat. Då var det okej att svettas och flåsa i grupp, för då gjorde man något som var värt allt det. Man tränade hela kroppen, balansen, konditionen och hållning osv. Det var en utmaning men en rolig sådan. Jag har försökt med afrodans här i Lundet, men jag vet inte. Det är inte samma sak. Jag har också testat på yoga bara för att jag tror att det är fruktansvärt nyttigt. Jag måste lära mig andas och komma ner på jorden, slappna av. Då verkar yoga vara det ultimata alternativet. Men de som leder dessa klasser är så otroligt tillgjorda, "nu ska vi fokusera på vårt inre och gå in i oss själva. Tänk på någon som gjort dig något ont och försök att släppa all den onda energi som denna människa skapat i dig. Tänk bortom dessa tankar och försök att förlåta...." blablabla. Men jag ska ge det fler chanser, promise. Ska icke sluta bara för att instruktörerna är lite weirdo, det kan ju inte de hjälpa.
NU ska jag sleepa.
over and out.
f. . . . .. . . .

Kommentera

Publiceras ej