Fredag 2012-02-17

0kommentarer

Jag läste för någon dag sedan att man inte ska ta sig själv på så stort allvar. Det kan jag hålla med om. Alla val man gör i livet, spelar dem någon roll? Är ens val livsavgörande? Igår när jag skulle fika med en av mina närmsta vänner var det många val som skulle göras. Först att bestämma vilket fik vi skulle gå till, sen vart vi skulle sitta och vad vi skulle köpa. Efter mycket betänketid tog vi en browniebit att dela på. Skönt att det var bestämt. Men inte nog med det, vill vi ha grädde eller glass till kakan? Nåja, att dricka en kopp te till kändes givet. Skönt med ett lätt val för en gångs skull, eller? Fanns ju tolv olika sorter att välja på. Valen tar aldrig slut. Det tar sin tid innan man kan sätta sig ner och njuta av bara en sån enkel sak som en fika.
Val man gör i livet kan påverka en flera år senare. Vad man väljer för utbildning, vad man väljer att satsa på i livet. Jag menar inte att man måste välja rätt. För jag tror att de flesta inte vet vad de vill, men utåt sätt ska man visa en självsäkerhet. Vad spelar det för roll om man tar omvägar till sitt mål? Eller om man ens når sitt mål? För det är väl resan dit som är det intressanta.  Då har man i alla fall fått uppleva mer och förhoppningsvis lärt sig mer på vägen och sett andra saker.
Man kan inte vinna något om man inte chansar, men om man inte chansar kan man inte heller förlora! Det är så lätt att säga att man ska ta mer risker i livet, men det är inte alltid så lätt då man inte vill såras. Fast jag tror på att man blir starkare om man såras lite och visar för sig själv att det är okej. Att det är bättre att försöka än att tänka tanken. Våga välj något som du inte alls tänkt dig, eller något du tvivlar på om du kommer tycka om. Då lär du dig mer på din resa.
Det behöver inte vara något stort val, utan något som en enkel fika. Prova den nya bakelsen eller smaksatt kaffe. För hur stor betydelse i livet har valet över en fika?
Ja till småland nästa vecka
Nej till segheten med hemtentan
Om du gör något oväntat som du tänk att du skulle vilja göra ska jag med göra det. Om inte annat kan man skratta åt hur totalt fel det blev i framtiden!! Vad har vi att förlora?
Allas eran utter <3
Jag läste för någon dag sedan att man inte ska ta sig själv på så stort allvar. Det kan jag hålla med om. Alla val man gör i livet, spelar dem någon roll? Är ens val livsavgörande? Igår när jag skulle fika med en av mina närmsta vänner var det många val som skulle göras. Först att bestämma vilket fik vi skulle gå till, sen vart vi skulle sitta och vad vi skulle köpa. Efter mycket betänketid tog vi en browniebit att dela på. Skönt att det var bestämt. Men inte nog med det, vill vi ha grädde eller glass till kakan? Nåja, att dricka en kopp te till kändes givet. Skönt med ett lätt val för en gångs skull, eller? Fanns ju tolv olika sorter att välja på. Valen tar aldrig slut. Det tar sin tid innan man kan sätta sig ner och njuta av bara en sån enkel sak som en fika.
Val man gör i livet kan påverka en flera år senare. Vad man väljer för utbildning, vad man väljer att satsa på i livet. Jag menar inte att man måste välja rätt. För jag tror att de flesta inte vet vad de vill, men utåt sätt ska man visa en självsäkerhet. Vad spelar det för roll om man tar omvägar till sitt mål? Eller om man ens når sitt mål? För det är väl resan dit som är det intressanta.  Då har man i alla fall fått uppleva mer och förhoppningsvis lärt sig mer på vägen och sett andra saker.
Man kan inte vinna något om man inte chansar, men om man inte chansar kan man inte heller förlora! Det är så lätt att säga att man ska ta mer risker i livet, men det är inte alltid så lätt då man inte vill såras. Fast jag tror på att man blir starkare om man såras lite och visar för sig själv att det är okej. Att det är bättre att försöka än att bara tänka tanken. Våga välj något du inte alls tänkt dig, eller något du tvivlar på om du kommer tycka om. Då lär du dig mer på din resa.
Det behöver inte vara något stort val, utan något som en enkel fika. Prova den nya bakelsen eller smaksatt kaffe. För hur stor betydelse i livet har valet över en fika?
Ja till småland nästa vecka
Nej till segheten med hemtentan
Om du gör något oväntat som du tänkt att du skulle vilja göra, ska jag med göra det. Om inte annat kan man skratta åt hur totalt fel det blev i framtiden!! Vad har vi att förlora?

Allas eran utter ♥

Kommentera

Publiceras ej