Alvesta...

0kommentarer

Hojt ifrån metropolen Alvesta. Tåget står stilla och jag somnar snart. Satte mig i fel del av tåget först som vanligt. Fick kånka supertunga väskan genom halva tåget för att slippa bli fast i Hässleholm..Sen hittade jag inte min plats. Sitter alltså på ett "obetalt" säte. ett väldigt bra säte...men den snåle smålänningen i mig kommer fram vid tillfällen som dessa då man bokat för att slippa stå...och så finns det massa sittplatser. Men hade jag inte bokat sittplats så hade jag ju definitivt säkert behövt stå. Vilken i-landsdiskussion haha. Halva resan är gjord och nu väntar en och en halvtimmes skogsfärd innan tåget når havet och Kalmar. Hoppas dock att jag slipper hamna i vattnet, vore jobbigt och kallt.

Praktiken gick i alla fall superbra! Bästa Helsingborg. Superfina ord ifrån handledaren gjorde dagen lite extra fin. Fick krama bästis hejdå och ha en heldag med henne, himla bra! Sen hemma blev det ompackning och fix. Joel kom och sa hejdå och blev räddaren i nöden då väskan var aptung...bor man på femte våningen så är det bra att ha en pojkvän som kan bära tunga saker. Händigt värre.

Nu rullar vi igen och täckningen försvinner.

Over and out
f

Kommentera

Publiceras ej