ny vecka.

0kommentarer

Nu är vi inga nollor längre utan invigda ettor! Känns otroligt bra, kallas nolla är kanske inte det roligaste menar jag. Lisa vann titeln årets nolla i vår grupp, vilket hon förtjänade! Gårdagens finsittning var kanonkul! Dock kunde eftersläppet varit lite roligare, eller rättare sagt haft bättre musik..kanske, men hade ju fina kompisar där som tur var! Nu kommer sista veckan på introduktionskursen och vi ska redovisa både PBL-grupperna och våra intervjuer, känns jätteskönt att sedan få börja med utbildningen på riktigt eller vad man ska säga. Nästa kurs är utvecklingspsykologi, Människans utveckling, ska bli SÅ skoj! Trots det att jag somnade på föreläsningen inför den kursen så verkar den väldigt intressant. Jag får skylla på för stort intag av rödvin kvällen innan, inte bra vill jag lova men skoj var det. På fredag sätter jag mig på tåget och åker hemåt Kalmar och Mönsterås för helgen, vilket känns otroligt skönt. Få kramas lite med alla där hemma. Packa ihop allt på riktigt för att sen helgen efter få allt nerkört hit, och då flyttar jag på riktigt.
Satt och pratade med Stina innan idag. Vi pratade om val och det här med utbildning. Tänk att det är verkligen detta vi ska bli. Världens bästa yrke, och det kommer bli världens bästa fyra år med underbara klasskamrater och roliga kurser. Men det är lite skrämmande, det är detta jag ska bli. Ska vara för resten av mitt liv. Som tur är logopedyrket så OTROLIGT brett! Man kan i princip jobba inom alla sektorer som handlar om kommunikation, tal, vård/medicin, habilitering, svälj, psyk och mycket mer. Det är så spännande! Privat, kommunalt eller ja vad som. Ångrar du dig behöver du inte läsa om bara byta inriktning inom yrket. Man kan till exempel jobba som föreläsare inom kommunikation, på teaterhögskolan, med små nyfödda bebisar som inte kan svälja eller har läpp-käk-och-gomspalt, strokepatienter, ALS, struphuvudcancer, skolbarn, personal på skolor och företag som måste kommunicera bättre, särskola, utvecklingsstörda och sååå mycket mer. SPÄNNANDE!
LOG/AUD11 !
over and out
f .

Kommentera

Publiceras ej