en torsdag .

1kommentarer

Idag blev jag ännu mer förvirrad på lingvistikföreläsningen. Stina och jag satt som två små frågetecken längst bak och jag känner mig för första gången riktigt trög i skallen. Får inte riktigt in det föreläsaren snackar om, tänk om vi kunde ha stannat på verb och adjektiv istället för det hära knepiga. Men det lostnar väl snart kanske, man får la hålla tummarna helt enkelt. Efter föreläsningen gick jag och Johanna och fönstershoppade då våra fattiga studentplånböcker inte riktigt klarar med annat. Det är inte lätt det där med pengar ska jag säga er. Är man van vid att ha en relativt hög månadslön till att gå runt på 8650:- i månaden, då hyra på 3500 + mat ska inkluderas är icke lätt! Sen vill man spara också men just nu är det bara att glömma om man ska ha ett liv utanför pluggandet. Tänkte söka lite jobb faktiskt, sådär någon dag i veckan vore himla fint att få jobba lite och skaffa lite extra pengar.
______________________________
Annars har jag varit och fikat på Ebbas med fina Daniel. Tänk att trots det att vi knappt sett varandra på flera år så håller vänskapen i sig och man kan blarra på om allt och inget. Barndomsvänner är guld värda, det känns så himla naturligt och bra! Säger det igen även om jag redan sagt det hundratusengånger redan men jag älskar Lund! I helgen kommer ännu en fin vän som jag haft turen att få känna hela det liv jag levt nämligen Ellen, ska bli riktigt roligt! Trevligt med sällskap då min lägenhetskompis Hanna försvunnit till London över helgen.
Nu ska jag ta tag i mitt liv och dammsuga lite så inte Ellen drabbas av någon sorts dammchock när hon kommer hit, vore himla synd.
over and out
/f.
Livet blir så mycket bättre med alla fina underbara människor man har runt omkring sig, och jag har tur för jag har världens finaste vänner!

1 kommentarer

Josefine

13 Nov 2011 18:06

Älskade Frida! Gud vad minnen som väcks när man ser alla dessa underbara bilder :) Puss på dig vännen!

Kommentera

Publiceras ej