solsolsolsolsol SOL

0kommentarer

Ja här sitter man inomhus framför en dator när solen skiner som bara den utanför fönstret...deppigt värre. Men sånt är livet, jobba måste man göra. Tänkte dock ta lite ledigt imorgon, eftersom det ska bli kanonfint väder då med och jag känner att eftersom jag inte har någon semester direkt kan jag unna mig en ledig dag mitt i veckan (Y). 

I helgen fyller jag 21 år och får då lagligt gå på krogen i hela världen (tror jag?!). Ska fira lite, men blir inget stort släktkalas i år, det får vänta till 25. När jag får frågan vad jag önskar mig slår paniken till. Vart är inspirationen?! Jag vet inte, vill jag skrika. Jag har det mesta jag vill ha, och är nöjd. En månadshyra eller en mixer? Ett presentkort på IKEA? Jag har nu insett att jag börjar bli vuxen....inga mer önskelistor direkt utan nu gäller det att tänka praktiskt och på vad som verkligen, verkligen skulle behövas. Eftersom jag inom loppet av två månader kommer fly min kos till någon av de städer jag sökt universitet i. Jag kommer då få bygga ett eget bo och vad behöver man inte då om inte ett presentkort på IKEA? För hemtrevligt vill jag allt ha det, inget kliniskt eller tråkigt här, utan det ska vara ombonat och härligt. Ett krypin där jag kan trivas och känna mig lugn i. Det ska bli så himla roligt att flytta till eget, även om det är lite nojigt. Eftersom jag inte har en aning om i skrivande stund vart jag kommer att hamna. Därför kan jag inte direkt förbereda mig på vart eller hur jag ska bo. Svårt som attan men spännande som tusan. haha.

Ser fram emot helgen då ännu en efterlängtad filur hittar hem efter två år på annan ort (i annat land). Sen ska jag slå klackarna i taket och fira in födelsedagen med några av de jag tycker allra bäst om! Ruuuuligt värre!

Nahej om man skulle ta en kaffe till kanske? Lite koffein såhär på eftermiddagen brukar aldrig vara fel.
fikatime med andra ord och ikväll blir det tacos hos familjen andersson, jag längtar redan haha.

over and out
f

Kommentera

Publiceras ej