live.love.laugh

0kommentarer

Idag har jag en sådan där, saknar londonlivet-dag. Vet inte varför, men idag saknar jag stressen i Westminster Abbey shopen. Jag saknar Indras ironiska kommentarer och Russels småsjungande nere på lagret. Saknar Katies och Daniels sätt att skratta, saknar Stacys klockrena repliker och Abus påhitt. Jag saknar Rebeccas maniska städning av smyckesskåpen och Jessicas sätt att få alla att känna sig lite sådär extra speciella. Jag saknar att försöka klura ut vad Morris och Lucy säger på italienska och försöka förstå mig på om Dawn är ironisk eller seriös. Jag saknar Anns och Shushilas tjabb över kassorna och Janes små kommentarer. Jag saknar att lära Nat och Nigel svenska, eller att prata skit med Aron. Jag saknar Erin, Antonia, alla pensionärs volontärer i museumet, Marla, James, vaktisarna, Kirsty och alla andra underbara människor!!! Sen saknar jag Kaisa, Sofie och Sanna,
 den enda jag inte saknar är väl fransmannen Marc...haha.





Här har ni en bild på bröllopshysterin som utspelade sig på andra sidan gatan om kyrkan. Den lilla mannen som står i union-jack mössan till vänster på bilden heter John! Han älskade den brittiska kungafamiljen och var inne hos oss minst en gång i veckan och han kunde blarra i timmar! Han hade visst mist sin hustru för några år sedan..hon hette visst Diana...Han var kanske inte helt klar i huvudet om vi säger så men helt ofarlig och bara väldigt glad i alla saker vi sålde i samband med bröllopet. Eftersom de representerade och var officielt framtagna av buckinghams palace personal. Han var vad man kan kalla en manisk samlare. Han köpte även andra saker vi sålde men just inför bröllopet var han helt manisk haha. Han skulle ha allt, och han pratade om sin tältning och hur länge han skulle sova utanför kyrkan + vad han skulle ha på sig. Hade man otur fastnade man med honom i 20 minuter, under vilka han i väldigt speedad takt pratade om bröllopet och alla hans förberedelser. Tror stackars Daniel fick lyssna på honom i en timma en gång haha. Väldigt märklig liten man, men som sagt helt ofarlig och bara väldigt glad över att vara brittisk. Han skulle även skriva en bok om sina år som royalist. BBC skulle visst göra en dokumentär om honom, vilket jag inte vet är helt sant men maybe. Han är känd i England för att alltid finnas på plats när kungafamiljen gör offentliga framträdanden, då står han där iklädd den brittiska flaggan, ibland även iklädd platåskor.




over and out
f

Kommentera

Publiceras ej