tredje.

0kommentarer

Nu tänker ni, inte en gång till men svaret är JOHO. Nu ska jag skriva mitt tredje inlägg för dagen. Just för att något slog mig när jag stod och plockade ur diskmaskinen innan här ikväll. Nämligen att jag saknar inte dig längre. Jag har slutat få en klump i magen när jag ser eller hör ditt namn. Jag har slutat må illa av dumhet & ilska när jag tänker på dig och allt som hände. Jag känner mig inte längre lurad och inte heller känner jag mig ledsen över att inte ha dig nära. Det är en sådan lättnad. En sten som föll ifrån..magen. För den där känslan av saknad och ångest kan vara det värsta jag vet och lätt det jobbigaste jag varit med om att känna..Jag trodde att det var äkta, att det var på riktigt. Men när jag läser det du skrev eller tänker på det du sa, så pratade du hela tiden runt allt. Du sa aldrig det jag helst av allt ville höra. Och vet du vad, idag är jag så otroligt glad över att du inte gjorde det och att jag fått gå igenom detta. Jag tror ärligt att jag behövde få känna. Känna både den där underbara känslan men även kniven i magen, och de där känslorna av precis tomhet. Jag tror att jag kom på det för några veckor sedan egentligen. Men det gick inte riktigt upp förrän här om dagen när jag såg en bild på er två tillsammans. Jag väntade på att magen skulle knytas eller kanske att jag skulle hålla andan...men ingenting hände. Jag kände ingenting OCH det var så himla skönt. Frihet. Det låter kanske helt stört men det var faktiskt så. Nu kan jag helt till hundra gå vidare och aldrig behöva ångra. Jag menade allt jag sa, men jag är glad att det blev som det blev. För jag tror att vi båda mår mycket bättre på olika håll. Du är en person som alltid kommer på något sätt stå mig nära, men ändå inte. Det är som sagt lustigt det där med människor, hur de kommer in i ens liv och också hur de på samma sätt kan försvinna ut igen. Lund är min fristad, där finns inget som knyter mig till dig och inget som påminner om dig. Även det låter kanske stört men det har varit så himla skönt att ha det så. Jag hade nog mått 10 gånger sämre om jag behövt vara kvar i allt här hemma under den tiden.
Jag kommer alltid bry mig om dig, bara sådär en miljon gånger mindre än innan. overoverover.
Live, Love, Laugh kan vara de tre viktigaste orden i världen.

Kommentera

Publiceras ej