vart är världen på väg?

0kommentarer

http://www.aftonbladet.se/nyheter/varldendirekt/afrikashorn/article13406905.ab

Jag tror man måste se det med egna ögon för att förstå. Att ta in att klimatet dagligen dödar flera miljoner människor. Svält, torka och utmattning. Här klagar vi hela tiden på att det antningen är för varmt eller för kallt. Men oftast har vi ett hus som är isolerat och rinnande vatten i kranen + ett kylskåp med mat i. Vi har en säng att lägga oss i när vi blir trötta eller en tv att titta på när vi är uttråkade. Jag skäms när jag läser denna artikeln ifrån Aftonbladet. Jag skäms över hur bra jag har det. Jag har aldrig behövt oroa mig för att behöva gå hungrig/törstig. Jag har alltid haft rena kläder och en bäddad säng. Jag har en trygghet av släkt och vänner. Vi är världsföräldrar och skänker pengar, vi gör något. Men frågan är hur mycket? Det ser bra ut på papper...Men vad gör man egentligen? Visst, även det lilla räknas..Världen känns bara så otroligt orättvis.





www.Unicef.se !!!!!!!!!!!!

over and out
f.


Kommentera

Publiceras ej