back when I was young.

0kommentarer

Igårkväll var jag hemma hos min älskade farmor och åt klappgröt. En spännande blandning av mannagryn och vinbärssaft...haha. Hon har fått för sig att jag älskar det, vilket kanske inte är helt sant men man kan ju alltid dra en vit lögn för att göra henne glad. En sak jag älskar att göra hemma hos farmor är att kolla på alla 1 miljon bilder/foton hon har på oss barn/barnbarn.  Hittade dessa två ur-tjusiga bilderna på mig själv. Det första är jag tillsammans med en pytteliten lillebror Simon, och det andra är fyra generationer Andersson. Min gammelfarmor dog strax efter det att bilden är tagen. Hon var 94 år, ganska imponerande att en dam i den åldern tar sig ifrån Halmstad/Laholm till Mönsterås för att vara med på ett foto med lilla mig. Mitt i vintern dessutom!
(lägg också märke till hur ung min käre far är på denna bild!! haha inte för att han är direkt gammal nu, men han ser så liten ut på något vänster...)

Det första jag sa när jag kom hem till farmor och farfar efter att ha hälsat på mamma och Simon på BB  var "ÅH, han var såååååååå liiiiten och han skrek jättemycket hela tiden....". Kommer också ihåg när jag frågade mamma om jag inte kunde få ett till syskon, helst en syster. Då sa hon att det lika gärna kunde bli en till Simon, vilket jag inte alls ville ha utan då ville jag minsann hellre ha en hamster! (HAHA) Stackars Simon. Skulle dock aldrig i hela mitt liv vilja byta ut honom mot en lillasyster, men det kanske var ett moment där jag var lite trött på honom...vilket man kan bli ibland, men för det vill jag då inte byta ut honom.




over and out
f

Kommentera

Publiceras ej