DET BRINNER!

0kommentarer

  • Hejhejhallå!
  • Ikväll när vi kom hem efter en mysig eftermiddag i Camden, upptäckte vi något otäckt. HELA lägenheten luktade rök, första tanken var dock GASEN (!!) panik utbröt och alla sprang ut på balkongen. Där kom Sofie sedan på bättre tankar och insåg att det inte alls var gaslukt utan brandrökslukt.....Sanna sprang in igen för att kolla efter sladdar eller annat som kunde ligga och brinna(+rädda sin mac...)Under tiden Sofie och jag stod kvar på balkongen fortfarande darrbenta, så upptäckte Sofie att det rök från en blomkruka. DÅ HAR NÅGON JÄVEL (fransmannens kusin..) LÄMNAT EN OSLÄCKT CIGG I BLOMLÅDAN!!!!! Så jävla klantigt! så just nu har vi en halvsmält blomlåda och en lägenhet som luktar rök, eftersom balkongdörren hade stått öppen. Vill ni veta det komiska i det hela, FRANSMANNEN VAR HEMMA HELA TIDEN! Han låg uppe i sitt rum, glatt ovetande om att fimpen hade kunnat tända eld på hela jäkla huset. När jag konfronterade honom om han inte känt lukten så säger han " jag trodde inte det var här..." Näe okej, men borde man inte bli lite nervös och undra vart sjutton det brinner. Jag hade då inte velat vara högst upp i denna byggnad om det brann hos en av grannarna. Eftersom ända vägen ut är via balkongen och det är väl en fallhöjd på några tiotals meter....Kan säga det att han är numera ännu mer opoppis i boendet. USCH!
  • Annars har det varit en fin helg, massa jobb igår dock. Det blir bara mer och mer turister i och med påsken och det kommande bröllopet. Skoj men otroligt utmattande. + att min hals har stökat i snart två veckor och den blir väl kanske inte bättre av att jag ligger ute i solen så fort jag får möjlighet...Igår hade vi vad jag kallar medelhavsklimat, 28 grader och jättekvavt. Man kunde gå ut barbent och i kortärmat ändå tills midnatt utan att det var kallt. Har också jobbat lite fint på brännan, vilket har resulterat i en röd axel, but that's life  Första åskstormen igår, HÄRLIGT!
  • En liten update. Imorgon är det två veckor till hemfärd. Helt sjukt vad tiden springer iväg. Men har massor med roligheter som händer innan dess!
  • Det är bland annat:
  • - Teater med Rebecca på Tisdag
  • -  Ledig onsdag, torsdag och fredag
  • - KALAS för Kaisa som fyller 21 på torsdag
  • - Leta present till lillebror som snart fyller myndig...
  • - SWINGDANCE med jobbarkompisarna nästa torsdag!!!!
  • - Kolla på blomsterarrangemangen från bröllopet nästa tisdag
  • - Kolla på Russels spelning
  • - Avskeds drinkar med jobbet
  • - Jobbaaa som en tok (och tjäna massa pengar som jag inte kommer hinna göra av med!)
  • - PARTAYA sista helgen innan hemfärd
  • - Packapackapackapackapackapacka
  • - fika med Marie
  • HUR SKA JAG HINNA MED ALLT???!!!! time will tell antar jag.
  • Nu ska jag iaf försöka bli trött så jag vaknar pigg som en mört imorgon för då väntar det jobb mellan 11-19 (Y)
  • GOOOOODNIGHT!
  • over and out
  • f
  • Blomkrukan när den såg ut som den skulle, före branden så att säga...grön och fin.

Kommentera

Publiceras ej