Vart katten är Katten ?!?

1kommentarer

Karate-katten Sid är borta, min lilla svarta katt har gett sig av på äventyr... eller så är han instängd någonstans. Han har icke varit hemma sen jag släppte ut honom i torsdags natt 03:00. Helgen har gått åt till att leta längs med vägarna runt om där vi bor, men vi hittar honom inte där heller, för om han har blivit påkörd borde han ju ligga någonstans...eller? Grannarna har blivit utfrågade om de haft besök i garage eller liknande då han är otroligt nyfiken och gillar att upptäcka nya utrymmen... Är han instängd lär han klara sig max 1-2 dagar till innan han hamnar i uttorknings koma - så snälla Sidden:

Kom heeeeeeeeeem
vi börjar om igeen
vi glömmer allt
för därute är ju så kallt
__________________________________________

Annars har helgen varit lugn. Begravningen var superfin men kan lova att inte ett öga var torrt. Säger som jag sa framme vid kistan jag säger inte hej då utan jag säger på återseende.

Lördagen var slödag fast på kvällen körde jag lillebror på fest sen skulle mamma och pappa på kräftskiva, själv drog jag mig hem till bästa Sara. Där blev det tacos och en massa snack, eftersom vi jobbar om varandra hela tiden och knappt hinner ses så var det guld värt. Sen kom Jossan, Utter, Mårten och André då blev det lite planering av roligheter som ska hända framöver samt en hel del snack och skratt. Efter ett tag körde jag Sara och Jossan till bussen då de skulle in och slå klackarna i taket, hade gärna följt med men humöret har inte varit på topp så det blev lugnt.
Det slutade med ett besök hos beccman på statoil där vi (mårten,andré,uttern och jag) stannade rätt länge och snackade skit med de hårt arbetande statoilanställda haha. Körde hem uttern och kramade henne hejdå, men vi ses snart igen! Hyrde med mig en film hem så det blev soffläge tillsammans med en påse godis innan det var dags att leka chaufför och hämta hem mina kära familjemedlemmar igen.

Igår drog jag med mig min lillebror in till kalmar för att köpa honom lite nya kläder. Eller jag var endast smakråd köpa fick han göra själv. Han hittade i alla fall jättefina kläder och jag hann hitta lite småsaker jag gått och längtat efter rätt länge. Baronen är himla bra ibland (Y). Hemma blev det lite jobbande och sedan filmgluttande med pappa som hade soffläge hela dagen som skyllde sin trötthet och huvudvärk på dill-allergi ;) Gick 311 varv runt området och ropade på siddisen men icke kom han.. buhu.

Säger också tusen tack till uttern för det fina reklam-inlägget här under, sådant förgyller dagen lite extra! Håll ett öga på henne mina damer och herrar(?) för hon är himla finnurlig och kommer säkert slå igenom stort inom en snar framtid! (Y)

Naeh, nu ska jag ta lunch, har varit flitig hela förmiddagen men nu kurrar magen..
over and out
/ f.



fisekatten .

 

1 kommentarer

Utteeeeer

06 Sep 2010 18:11

Misse då!! Tycker nog att han kan ta och komma hem igen. Hoppas han gör det och uppdatera mig i letandet! Nu ska jag äta spagetti och köttfärssås (Y) ! Magen kurrar! Pussar

Kommentera

Publiceras ej