Yrvaken.

1kommentarer

Klockan tio över sex kommer min pappa in till mig idag och kläcker ur sig "nämen är du inte uppe än". shitshitshit! Halv sju går nämligen bilen mot det kära kärnkraftverket, så ni kan förstå att jag vart lite uppstressad. Men jag hann allt, stod och knöt på mig sista skon när Tanja ringde och sa att de var på G. Pust och stonk drog ramsan "mat,pengar,kort och mobil" allt klart och så var det bara till att springa ner till vägen. Sen väl framm vid OKG fick man slå sig fram mellan alla bussåkare, det var nämligen något fel på inpasseringen idag vilket ledde till tråkiga köer. Härligt nog hamnade jag också i santanellen (stavning?) = bombavsökaren, härligt värre! Men jag klarade mig finfint ur den även denna gång haha.

Igår höll jag seriöst på att drabbas av ett nervöst sammanbrott då de drog igång "omedelbar fara" larmet. Satt i lugn ro uppe på kontoret och rätt som det är hör jag världens tjut och en röst som ropar "omedelbar fara, jag upprepar omedelbar fara.." HERREGUD! Vill lova att hjärtat skippade en sisådär 100 slag, sprang lite smått panikslagen ut i korridoren utanför och försökte se om jag var den enda med panik. Upptäckte att alla satt där de skulle och ingen mer än jag var panikdrabbad, hehe.. Läste sedan på "instruktionsskylten för fara" att de testade varningsystemen varje helgfria måndag i ny månad klockan tre. Vad var klockan -jo tre och vad var det för dag - jo första måndagen i ny månad (Y). Det tog mig nästan en timma att slappna av efter det, ska jag vara ärlig så sitter man lite smått på nålar eftersom skulle det hända något är det inte jättebra. Omedelbar fara innebär att det är något som har gått galet snett. Tjernobyl till exempel det var en jäkla omedelbar fara, haha. Inte bra för nerverna att jobba på ett kärnkraftverk... MEN nu gick det i alla fall bra denna gång "peppar peppar".

Nu är det frullebulle och kaffetime, ska försöka skaka om skallen och vakna till.

over and out
/ f.



OKG mina damer och herrar.
(Om ni vill veta så sitter jag i en byggnad mellan verk 1 och 2,
alltså de två som är närmst varandra.)

1 kommentarer

J. Utter

05 Oct 2010 20:02

Söto, jag saknar dig med!! EN MASSA <3 !!! Ska svara på ditt mail måste bara få tillbaka lite krafter från sjukheten. Måste även visa dig min nya väska, den är check!! Pussar och kramar till dig från mig!!!

Kommentera

Publiceras ej