Ny vecka.

2kommentarer

 - Nya möjligheter.
Nu är snart vintern här, det riktigt biter i kinderna när man är ute. Kom precis upp till kontoret efter en cykeltur från OIII'an och det var kallt vill jag lova! Tror att termometern stod på -3 grader imorse när vi körde till jobbet, så det är bara en tidsfråga innan snön kommer..Arktisk vinter med superkyla, låter inget vidare skoj men det är tydligen vad som väntar oss här uppe i lilla norden. Förra året åkte jag bort precis innan den värsta snön/kylan kom, men i år lär jag inte ha samma flyt.

Från det ena till det andra så har helgen varit kalasfin.
Fredagen blev superlyckad då Mathilda, Mårten, André och Jag drog en spontanutgång till Palace. Lite märkliga incidenter blandades med skratt och mängder med dans - tipptopp.

I lördags blev det lite solning ute på altanen då solen sken och det var faktiskt riktigt varmt. Pillade lite hemma och gick en promenix med mamma. Sen kom sötungarna Ebba och Elias förbi med sakerna vi hade beställt från jultidningarna. Insåg att de håller på att bli stora, Ebba börjar högstadiet nästa år och Elias trean -vad hände med tiden egentligen?! Kvällen avslutades i alla fall med en middag i Kalmar med Tove och Pierre på Zorbaz vilket satt lika fint som alltid. Denna gång invarderades hela restaurangen av ett (manligt) fotbolls/innebandy/handbolls- (?) lag som firade något, aldrig fel med ögongodis sådär till maten. Senare på kvällen blev det en biltur med lillebror som höll på att tråka ihjäl hemma då alla kompisarna var sega. Vi körde runt halva mönsterås och insåg att det börjar bli vinter då det var helt folktomt ute...När vi kom hem hade mamma börjat kolla på någon bra film som gick på tv, kämpade för att hålla ögonen öppna hela filmen men jag misslyckades och somnade på soffan.

Igår var det först fika hemma hos familjen Holm/Pettersson, supertrevligt och jättekul att träffa Ellen.Det bjöds på sockerkaka/tigerkaka, kladdkaka, té och ja en himla massa annat fint. Efter det var det dags för familjen Andersson att ha en heldag i Kalmar. Det blev bowling, där jag visade mina dolda talanger och vann första serien. Pappa hittade dock sin tävlingsinstinkt och tog hem guldet, simon tog silver och puttade ner mig på en bronsplats och mamma hamnade på en fin fjärdeplats. Efter bowlingen blev det foood och sen väntade bion  the other guys, sjuk film men ganska underhållande. Superhärlig dag!

Nu är det som sagt jobb som gäller. Har hittat både boende och flyg till London nu så får se om jag dyker upp runt den 11'e beror på om jag får smita ifrån OII's revision....hoppas.

Ha det finfint!

Over and out
/f.


Skottland -06
(lägg märke till vad liten Simon ser ut, hahah)

2 kommentarer

JOSEFINNNNN

18 Oct 2010 11:36

Härlig helg du har haft :) ! Saknar dig, mer än kul att du dyker upp, november nu då :P ? Puss

Anonym

18 Oct 2010 20:51

Nu härjar jag igen! Men det är koko-bang-bang helgen då du planerar kommer ;) !!

Kommentera

Publiceras ej