WE WILL ROCK YOU !

0kommentarer


Otroligt mäktigt!

Helt klart den bästa musikalen jag sett! Inte för att jag har sett så många, men några som jag kan jämföra med i alla fulla fall. Artisterna var grymma på att sjunga och underhålla! Storyn var väl kanske lite ljummen men sångerna och skådespelet vägde upp allt. Det var tyvärr inte alla som delade min mening för i slutet av föreställningen ställer sig en surgubbe upp och gormar ' Detta var den värsta skit jag någonsin sett!!' innan han dramatiskt sveper ut ur Cirkus. Visst, hade man väntat sig att musikalen skulle handla om själva bandet Queen kanske man hade blivit besviken. Men nu är det en musikal, en historia som byggs upp på låtar av ett av världens bästa band genom tiderna. En historia om frihet och att få uttrycka sig i musik, något som också Queen står för. Men historian är annars långt ifrån verklighet. Den utspelar sig 40 år fram i tiden. Så jag kan förstå att mannen som gormade kanske var besviken och hade väntat sig något annat. Men han hade kunnat hålla det för sig själv!
Det blev i alla fall stående ovationer från oss andra och vi klappade säkert i en kvart eller i alla fall sådär länge så händerna domnar bort ni vet. (Y)

Helgen har varit kalasfin. Härligt att komma bort lite och bara umgås med familjen. Shopping, god mat och mys!
Förutom alla jäkla hostattacker som lett till migrän så är jag jättenöjd med helgen. Förbannade rethosta säger jag bara. Men något gott kanske det för med sig, har träningsvärk i revben och mage efter de senaste nätternas hostattacker, kanske blir det lite muskler utav det hela? Skulle inte skada i alla fall, för muskler behöver jag.
Köpte förövrigt världens snyggaste jacka. Inte alls en sådan jag tänkt från början, ville inte ha svart igen..men nu blev det så, bara för att den satt som en smäck och att killen i affären var så himla trevlig. Men I love it! Det sved lite i plånkan så nu har jag shoppingförbud fram till nästa sthlmstripp. Ett par nya skor blev det med, svart/vita adidas med gosigt ludd i (Y) Så nu ska fossingarna slippa förfrysning.

Nu blickar vi fram mot kommande helg då vi ska på grannen Pers 50årskalas! Kommer bli kanonkul då Tove och jag ska stå i baren och blanda drinks, teamwork! Massa gäster och god mat + finfina drinkar, kan inte bli mycket bättre ;)

Nehe om man ska göra någon nytta? Ganska lugn dag vilket är skönt då jag bara sovit sisådär 3½ timma inatt pga av äckelhostan. Hoppas på att få springa med tidssedlar och träffa Maggan för att snacka lite. Sen ska jag fortsätta jaga telefoner, folk verkar inte förstå att man ska lämna in sakerna när man slutar.

Ha det fint!
over and out
/ f.

Avslutar med en skitsnygg bild ifrån maskeraden som var för några veckor sedan.
(saras fotooooo som jag snott)

Kommentera

Publiceras ej