SNÖ

2kommentarer

Ni skulle se det jag ser när jag kikar ut genom kontorsfönstret. Ett hav av snö och folk som springer runt i refexjackor som lyser upp i allt det vita. Snöflingor som yr i luften och minusgraderna har gjort att istappar börjar ta form. Bortser man ifrån den otroligt tråkiga gråa himmeln och blåsten så är det riktigt härligt. I fönstret står även en adventsljustake och i fikarummet finns inte mindre än två pepparkaksburkar. I looove it!
Hemma kom julardinerna upp i köket igår och idag ska jag och mamma städa för att kunna plocka fram lite pynt. Älskar allt ljus som kommer nu i advent, när husen runt gatan ligger under ett snötäcke och i fönstrerna lyser adventsljusstakar. Snart dags för julbak också och när favorituttern kommer hem från sitt äventyr i englandet så ska vi baka julgodis. Samla truppen och ha glöggfika, åh vad jag längtar!

Nu är det tjugo minter kvar till lunch och jag längtar även dit. Jag har världens smarrigaste matlåda idag! Avokado, sallad, gurka, stekt grön sparris, parmaskinka, kyckling och coscos. Gottigt värre.
Kollade in kusinens blogg och fick syn på en smarrig hemmagjord pizza vilket gjorde mig megahungrig. Dessutom måste jag se till så att vi gör något liknande hemma i helgen, för det såg übergott ut!

Idag har jag ringt runt och härjat. Hamnade på Ringhals istället för Barsebäck och ringde till rätt person men på fel plats. Råkade visst skriva in fel kraftverk på eniro när jag sökte, kanske inte så lustigt att det blev fel då. Det roliga var att jag inte insåg mitt misstag och trodde inte på växeltanten när hon berättade att jag nog skulle ringa barsebäcksväxeln..."nämen det är väl barsebäck jag ringer till?" - nej vännen du är i Ringhals. " ojsan, haha oj."  och då hade jag redan lämnat en massa meddelanden till folk som inte svarade när jag ringde. Bara att det var rätt avdelning men FEL kärnkraftverk. Lyckat. Menmen, det blev bra tillslut iaf.

NU är det lunch !
over and out
f

2 kommentarer

Josefin Utter

25 Nov 2010 17:17

Ta kort på snön och lägg upp så jag får se :P

j0sEfiN uTteR

01 Dec 2010 10:23

attans bananer vad jag är dålig på att svara på mail. Kommer ett svar senast ikväll. Så håll då utkik ;) ! Har haft lite fullt upp senaste tiden men ikväll ska jag dikta ett par rader, med rim och allt därtill ;D haha xx

Kommentera

Publiceras ej