Allsång med självaste Berghagen

0kommentarer

 

Igårkväll bjöd Lasse Berghagen upp till allsång i Parkskolans Aula. Jag säger bara det, gubben kan underhålla! Det var jag och hela Kalmar läns pensionärsskara. Tanten bredvid mig skrattade så hon höll på att kikna vilket resulterade i att jag nästan gjorde detsamma. En kväll med Allsång, skratt och sång, jättekul! Som sällskap hade jag min bästa farmor, det var egentligen mest för hennes skull jag gick om jag ska vara ärlig. Men såhär i efterhand måste jag nog erkänna att jag inte ångrar det en sekund för det var riktigt härligt! Han vet hur han ska få med publiken, vore iofs lustigt annars eftersom att han har spenderat näst intill hela sitt liv på scen. Lasse bjöd upp till dans, sång och delade med sig av roliga och viktiga minnen ur sin karriär. Ska tillägga att vi satt på första parkett och att han prata med oss flera gånger haha. Hur som helst ville jag mest säga att det var riktigt bra!

Annars så sitter jag på kontoret och kikar ut på snöstormen som virvlar utanför fönstret. Härligt med snö till första advent men hade det kunnat blåsa lite mindre vore det ganska trevligt. Men ska icke klaga, jag sitter här med radion på och dubbla tröjor så jag är nöjd. Hade väl iofs kunnat ha lite mer att syselsätta mig med, men det löser sig alltid. Det är en otroooooligt lugn vecka vilket är egentligen är ganska skönt för kroppen är inte riktigt med i gamet. Proverna var glasklara och superfina i alla fall, skönt att kunna stryka ett sträck över det! Så nu ska bara hostan och fökylningen försvinna ur min kropp så är allt kalas!

Nehe, nu ska jag försöka syselsätta mig lite.
Over and out
/f.




Kommentera

Publiceras ej