onsdag - femte maj

0kommentarer

Hellu sunshines !

Nu sitter jag här och diggar till Melanie Fiona, som jag upptäckte via spotifyreklamen. Lite sådär svängiga låtar man kommer på sig själv med att sitta och gunga med, härligt! Vissa texter är lite sådär småfåniga, men det gör inget för de är himla härliga "sound" till så man blir allt lite glad, ja dubbelt upp med härligt på det!
Nu skulle inte detta inlägg handla om Melenie, nepp, det bara blev starten.

Idag har jag ännu en gång inte haft så mycket för mig på jobbet. Fast som förra gången tog jag saken i egna händer och gav mig upp till Thomas och Maria för att sysselsätta mig. Jag möttes av en sönderstressad Maria som försökte få tag på en försvunnen Thomas...(inte ovanligt, haha). Thomas hade nämligen lämnat en lapp på hennes skrivbord när hon hade varit på toa där det stod "är och möter upp marte och ulf". Detta kanske inte säger er så mycket, men Ulf är VD för hela Erichs Armatur och Marte är Servicechef, och Maria skulle hålla en presentation för dem om sitt projekt, därför hennes stress över att hon var sen. Det slutar med att hon inte får tag på Thomas utan rusar ut för att hitta honom.....Efter fem minuter kommer han ensam in genom dörren med världens flin på läpparna. Då hade han bara lurat Maria om vart han varit och hade egentligen bara varit uppe hos Marcus som är en av cheferna på tvåan. Efter Thomas kommer en sönderstressad Maria, haha hon var helt förstörd och var tvungen att lugna ner sig med en skål yougurt. Marte och Ulf kom inte förrens två timmar senare... Detta är en vanlig händelserik/väldigt underhållande dag, vilket jag saknar när jag sitter borta i mitt fönsterlösa kopieringsrum, haha. Fick i alla fall en hel del att göra, fixa massa papper, städa ordning inför besöket och läsa instruktioner, HÄRLIGT! Fick även hälsa på herr VD, som allt hade koll på att jag varit i Australien och rest runt! Lite läskigt är det allt när människor som man inte känner vet en massa om en själv. "Ja men dig har jag allt hört talas om.." - Den meningen kan som sagt både vara positiv och negativ, men som tur var den positiv denna gång, hade inte varit så skoj annars. Marte träffade jag förra året när jag jobbade, så det var ett trevligt återseende (haha). Thomas gav mig tummen upp efter mötet och sa att jag hade haft flyt och skött mig bra, vad han menar med det är jag inte säker men säger han bra så är det bra (Y).

Annars har jag spenderat kvällen i köket, först städade jag i ordning för det såg ut som kriget. Sen lagade jag mat, avancerat värre med pankakor! Det är faktiskt sant, jag tror smeten har något emot mig för varje gång blir de lite brända i kanten. Fast till mitt försvar måste jag säga att de blev himla goda i alla fall. Pratade med min kusin samtidigt som jag lagade också, vilket bevisar att jag kan göra två saker samtidigt. Även om hon fick höra en del hårda ord om pankakorna som brände sig eller inte ville vända, haha.

Längtar som bara den till helgen! På fredag ska danneman fira sin 20 årsdag och på lördag kommer Lojsan hit !!!! Vilket ska bli hiiiiiiiiiimla trevligt, saknar den tösen något otroligt. Ett stort + är att jag kommer åka dit nästa helg, om jag nu får lifta med Kent, Gerd och farmor. Då blir det roadtrip i deras stora husbil, huhu, bara det blir ett litet äventyr, aldrig åkt husbil! Hoppas på att träffa Ingrid och Göte med (farmors bror och fru) som jag inte sett sen jag var tolv eller något. Men det bästa är klart besöker i Vilshärad hos familjen Bremander, det behövs! En liten minisemester sådär, kristihimmelsfärd och allt. Härligt, härligt, härligt!

Nehe nu är det dags att hoppa i säng, klockan är mycket och väckning är vid tio över fem som vanligt :(
Var nyss ute på pw (som alla skriver) med mamma, så nu borde det vara lite lättare att somna så jag inte är lika trött imorgon som jag var idag.

Ha det kalas!
over and out
/ f.


Måste också tillägga att den 12/6 blir det Paolo Nutini i götet med kusinen, kalaskul!

Kommentera

Publiceras ej