värmeslag!

0kommentarer

Läser på aftonbladet att "värmen är på väg tillbaka.." vilket leder till att jag frågar mig om den försvunnit? Jag har då icke märkt något vill jag lova, idag har vi 30 grader inne på kontoret vilket är lite lagom sådär skitjobbigt. De håller på att vattna utanför fönstret vilket gör att det blåser in vatten på mig som i sin tur leder till att jag måste skjuta igen fönstret. Detta kommer i sin tur leda till att jag får ännu mer värmeslag! Siv och jag sitte här och suckar om vartannat haha, det är verkligen inte lätt när det är jobbigt vill jag lova. Sussanne kom in här innan och berättade att de hade det varmare på solsidan då de hade 33 grader inomhus (!!!!).  En nisse med långt ovårdat hår dök också upp och berättade att kylanläggningen lagt av pga värme ?!?!?!?! Ska inte en sådan kunna hantera just värme, eller är det jag som har fått det hela om bakfoten?
Kan också glatt meddela att jag håller sakta men säkert på att bli en hejjare på kopieringsmaskiner, alltid en fin talang sådär. Annbritt har gått på semester vilket nu gör mig till ensam ansvarig för kopieringen och självklart ska maskinerna jävlas så fort hon inte är här! I förrgår la den enda färskrivaren av då var det någon toner-uppsamlingsflaska som var full. Jag tänkte då vara lite smart och med tips fårn Siv och Gerd skakade jag den lite försiktigt vilket ledde till att det sa POFF och vips hade jag hela golvet fullt av svart pulver. . . .skoj! Det hjälpte inte att tömma den lite utan maskinen strejkade fortfarande, ringde Annbritt i panik och fick order om att beställa en ny. Lätt som en plätt och idag funkar den (Y). Inte nog med att färgskrivaren skulle paja för idag la den bästa svart-vita skrivaren av... men efter lite svett och tårar satte den igång igen. HÄRLIGT!

Nu ska jag in och göra klart de sista 6 pärmarna.......och jag vill lova att i kpieringsrummet är det varmare än på kontoret.

Ha det finnnneeemang!

over and out
/ f.




p.s - UTTEEEEERRN nu får du snart komma hem och underhålla mig lite för du saknas! d.s

spexigt värre

Kommentera

Publiceras ej