torsdag .

0kommentarer

Imorgon är det fredag och sen är det helg, skönt! Har lovat mig själv att ta det lite lugnt några helger framöver... eller egentligen lovade jag väl mamma men det är en annan femma. Har räknat ut att jag har inte haft mer än en (om ens det) nyker helg sedan 25 maj, ajsing! Dessutom har jag börjat bli så otroligt bakfull så fort jag har druckit, vilket kanske kan tyda på att man ska lugna ner sig lite...huaja. Därför är det null procent alkohol denna helg, möjligtvis ett glas rosé med mamma imorgon bara för att fira att det är helg.

Min kropp har dessutom sagt ifrån denna veckan vilket kan bero på ett litet för högt intag av ost. Vilket inte är asbra om man är allergisk mot mjölprotein....meen jag brukar kunna äta lite fast det är nog slut med det med just nu. Igår var jag sjukis och hemma, mår icke helt perfa idag men kände mig illa tvungen att pallra mig till jobbet. Sitter mest och glor i alla fall men snart kommer posten då får jag pyssla med något.

Hjälp vad jag är trött och ändå sov jag halva dagen igår, om inte mer. Skyller lite på vädret med, grått och regnigt iofs tycker jag det kan vara rätt mösigt med regn och rusk. Fast då vill man helst sitta hemma uppkrupen i en soffa med en kopp te i handen och inte framför en dator på ett kontor.

Håller på att fixa mitt rum, försöker ge det en liten bättre feeling sådär. Det var rätt mycket "frida 15-16-17-18-19 år" där inne, lite för mycket utav allt. Därför har mamma Siv gått lös på mina skåp nu under två dagar, hon riktigt lyser upp när hon får slänga och rensa bland mina saker. Kul att någon har den orken haha, men jag sitter snällt vid sida om och hjälper till så gott jag kan.  Slängde ut skrivbordet och ska få en ny tapet på ena väggen där det varit hål, köpt lite nya saker och mer ska det bli. Ska äntligen få upp mina fina tavlor + den fina hyllan jag och mamma hittade på rean (sista kvar=menat att den skulle till mig!). Det kommer bli tjusigt.
Dock blir jag lite ledsen när jag tänker på att jag kanske inte kommer bo där så länge till, ett år max. Drar jag till London i vår så blir det ännu kortare tid, men jag vet i alla fall att det är mitt, alltid något.

Nehe då får jag väl återgå till att slökolla andra bloggar i brist på annat. Får se om jag står ut hela dagen eller om jag åker hem och sover.

Ha det fiiint!
over and out
/ f.

Kommentera

Publiceras ej