SPÄNNING !

1kommentarer

Tre timmar efter att jag skrivit förra inlägget hände något spännande. Jag satt vid min dator i mitt lilla krypin och kände plötsligt att det luktade väldigt lustigt. Kikade ut bakom skärmen som står mellan mig och Ace-grabbarnas skrivbord och får syn på svart rök.. En jäkla massa svart rök som väller ut ur ventilations-agrigaten som sitter i taket. Jag får panik då näst intill hela korridoren är röklagd, tänker att nu jäklar är det allvar och springer hukandes bort mot dörren. Springer ut i korridoren utanför, som förövrigt var helt rökfri och fattade ingenting då det inte var något brandlarm. Fortsätter springa bort mot pappas kollegor och skriker lite smått hysteriskt att det brinner. Marie kutar ut och kollar in i "min" korridor och ser att den har blivit helt rökfylld. Sen kommer fem vakter och en jäkla massa brandmän, springer upp på taket där det hade börjat brinna i ett fläktrum. Detta resluterade i att alla fick lämna kontoret och sen inte komma tillbaka på hela dagen då röken var giftig. Så gårdagen spenderades i pappas enorma OKG-jacka då jag lämnat min finfina nya jacka, mössa, vantar, väska och allt annat på kontoret. Jag såg ut som ett vandrande tält med kycklingben. Så nu är "min" kontorslänga stängd för sanering, + att det är en massa gifitg rök kvar. Var inne idag och hämtade lite viktiga papper och vakten berättade snällt för mig att här kunde jag inte sitta för då skulle jag bli sjuk. Därför sitter jag nu i ett fönsterlöst litet rum och lär inte få tillbaka mitt kontor på flera veckor, lagom tills jag slutar helt enkelt.
Sörjer min fina jacka, men OKG får stå för kemtvättsnotan, det lär inte bli lätt att få ur all sot och rök ur den. självklart hängde allt precis under där det var som värst. KUL ! får åka in till Kalmar och köpa en provosorisk jacka idag, för i helgen ska jag till Oslo och då kan man inte frysa.

Det var min gårdag.
Kvällen avslutades ganska fint med sällskap från Matilda (jobb), det blev en massa snack och bakning av kladdkaka.

Over and out
/ f.

1 kommentarer

Josefin Utter

15 Dec 2010 19:54

åhåj!! jo men jag har fått ett svar ;D !! Himla drama du är med om ;) !! Nu är det inte många dagar kvar tills jag kommer hem. MEN det ska komma en massa snö i helgen. Tror jag dör lite om flygplatsen stänger!!!! nu ska de små liven i säng :P skepp å hoj!!

Kommentera

Publiceras ej