shooho i lingonskogen.

0kommentarer

(haha).
Just nu sitter jag på staden och framtiden, och försöker komma på bra sätt att förändra solhem här i Mönsterås. Skrivit tre punkter på arbetet än så långe, alltid något. 
Vaknade lika trött idag igen, trots det att jag somnade innan elva igår, bläk. Var till och med duktig och simmade x antal längder igår när mamma var och gympade. Sen idag ska pappa och jag gå på gymmet, se där jag har börjat ta tag i mitt liv. Sen på lördag styr vi bilen mot Idrefjäll, vilket ska bli TIPPTOPP! Då har vi en vecka framför oss med skidåkning och andra roligheter. längtarlängtar. 

Idag har vi högskoledag, eller information ifrån olika högskolor. Det ska bli intressaant måste jag säga, jag har valt att lyssna på BTH(Blekinges tekniska högskola, inte för att jag är teknisk, men de hade en intressant linje om mediekultur) Växjö universitet och Kalmar högskola. Men allt detta skojiga efter luunch, som idag består av kycklingfilé, potatis och gräddsås (!) ovanligt lyxigt och gott. Så idag kurrar magen lite extra (haha). 

Igår på religionen skedde ett superroligt missförstånd mellan mig, mårten och jakob. Vi satt och skulle jobba med vårt scientologarbete, när vi började snacka om barnens-bibel.  
F- Det var superlustigt, för under farfars begravning så kom det fram en tant och gav mig en sån.. 
J- Jo, men man brukade ju få dem vid lustiga tillfällen
M- Ja, vi fick alltid nya på julafton
F&J- Varje år? 
M- Ja, om man satt längst fram så fick man alltid en
J- Samma bok? Varje år? 
F- bibeln ? 
M- Ja, och inte kunde de liksom slå in den heller, utan man visste alltid att man skulle få en bibel
J- Vaaah? säkert!
M- Ja alltså i kyrkan?
F- JAHAA (hahaha)
M- Jaa ? vad sjutton trodde ni jag snackade om .. ?
J- det lät ju som om ni fick en hemma varje år (hahaha)
F- jaa, den som satt närmast granen fick en bibel...
sedan skrattade vi åt det resten av lektionen. 

huh, det kan bli rätt roligt sådana där missförstånd. Nu vet jag ju inte om det lät skoj, men det var himla roligt igår i alla fall. Tänk er att ni sitter trötta en måndags eftermiddag och bara vill hem, haha, då är det mesta som man kan skratta åt roligt. 

Neeeh, nu ska jag jobba liiite här tror jag. För det låter som att jag skriver en massa, och så kommer Ulrika hit och ser att jag bara har skrivit tre punkter.. det kan verka lite misstänksamt. Så åter till verkligheten. 

Ha det fiiint!
over and out
/ f. 

Kommentera

Publiceras ej