smile .

0kommentarer

Som alla vet är "the king of pop" död. Det kan ingen ha missat. Jag ska vara ärlig, har aldrig varit ett riktigt fan av Michael Jackson. Eller mer rätt sagt, jag har alltid tyckt att han har varit bra (jag menar killen kunde verkligen dansa!!), men inte lyssnat sådär mycket på honom. Men jag tittade i alla fall på minnescermonin som sändes på tv4, och jag ska säga er en sak, tårarna bara rullade ner. Speciellt på slutet när hans dotter Paris pratade och började gråta i micken, eller rättare sagt grät jag varje gång någon av hans nära höll tal. Alla som känner mig väl vet att jag inte är den som gråter bara sådär, haha. Men de senaste dagarna har minsta lilla rörande sak fått tårarna att trilla, vad har hänt ?


Det jag ville komma fram till med allt detta, vet jag kanske inte egentligen. . haha. Ville nog mest kommentera att låten som Michaels bror Jermia (tror jag det var..) sjöng, "Smile", satte sig på min hjärna. Texten är så klockren och låten är väldigt vacker. Det var även Michael Jacksons favoritlåt, för han var tydligen alltid väldigt glad och försökte alltid ha ett leende på läpparna även när alla andra gick emot honom.
Tummen upp för Michael (Y)



Smile though your heart is aching
Smile even though its breaking
When there are clouds in the sky, youll get by
If you smile through your fear and sorrow
Smile and maybe tomorrow
Youll see the sun come shining through for you

Light up your face with gladness
Hide every trace of sadness
Although a tear may be ever so near
Thats the time you must keep on trying
Smile, whats the use of crying?
Youll find that life is still worthwhile
If you just smile

Thats the time you must keep on trying
Smile, whats the use of crying?
Youll find that life is still worthwhile
If you just smile
(http://www.lyricsfreak.com/n/nat+king+cole/smile_20098087.html)

over and out
/ f.

Kommentera

Publiceras ej