Onsdag

1kommentarer

hejdaer. 
Här sitter jag i rutiga pyjamasbyxor en en vit t-shirt med det fina trycket "Drama is my passion, Life is my action", haha. Sådär lagom cool med andra ord.
Nu har halva veckan gått, och snart är det helg igen. Skolan är quuuiiiteeee lugn för tillgfället, sköntskönt. Nästa vecka bär det av mot hufudstaden med sp06, vilket innebär rundtur, svansjön och scientologerna. TÄNK om de kör mentalmojs på mig (!!), nej jag bara skojar, eller .. haha. Ni som känner mig vet nog att jag är halvt seriös.. Det ska bli intressant. Sen ska lille Utter och jag göra intervju för vårt projektarbete. (snart kan jag inte säga lille utter längre, för hon fyller snart myndig..vad ska det då bli istället.. ? ). 
Idag var vi en pytteliten klass, Ragna(mentor) undrade vart alla hade tagit vägen, haha. "Men lite fler brukar ni väl ändå vara...vänta nu.. vilka är borta.. hrm.. juste ja, sjukanmälningarna var rätt många..". Det är väl influensatider nu antar jag, så halva klassen ligger med förkylning. Men vissa, vi med immunförsvar (pepparpeppar) var i skoolan, och fick höra Almas fina kommentarer "Jagning kan tänkas vara ...." (Jagning=JAKT, vilket hon fick höra ett antal gånger) + att hon sa fel tre gånger, och avslutar med " NEEEEJ, nu kommer jag bli sänkt i svenska... MEN KOM IHÅG jag är INTE född i Sverige". hahaha :D Hon får till det ibland hon. (det kanske inte låter så skoj, men alla som känner alma kan tänka sig hur detta lät....kanske iaf ).

Jag ser ännu en gång ut som en prickigkorv i ansiktet. Denna gång har jag lyckats alldeles själv, vet inte vad jag gjort men prickig är jag. bläk.. inte skojigt alls . 
MEN annars ska jag väl inte klaga tror jag. Har varit tröttis hela veckan, men ikväll när jag var nere hos Matilda på en kopp te + prat så försvann det, lustigt nog eftersom vi drack rött te (=lugnande). Annars har jag väl inget direkt intressant att berätta tror jag. Livet är lugnt och skönt, eller till viss del i alla fall. 

Det händer alltid något tråkigt som man går runt och tänker på. Det värsta är när det händer något med någon som står en nära. MEN vi håller tummarna för att allt ska bli bra igen. 
Varje sommar, 
alla minnen. 
Du är den som ska vara den pigga och glada, 
du ska inte vara den svaga. 
Du ska skratta och busa, 
inte försvinna. 
Tänker på dig,
på er. 

Men tiden går fort och man hinner inte riktigt med. 

med detta förvirrande inlägg tänkte jag säga godnatt.

over and out 
/ f. 

1 kommentarer

Emmy

04 Mar 2009 15:12

See you in huvudstaden!

Kommentera

Publiceras ej