Lördag

0kommentarer

Hellaau

Just nu sitter jag i mitt stökiga rum som väntas på att bli städat..puh. Men jag ska vara duktig och städa heela huseet idag tänkte jag. Så tjejerna som kommer ikväll slipper oreda och damm, haha. Det blir nämligen girlsnight ikväll med kycklingsallad (kusinernas recept), och sen blir det att skratta åt bidragen i melodifestivalen. Det ska bli riktigt trevligt :) (Y)

Gårdagens kväll spenderade jag i kuggåskyrkan. Vi hade nämligen hyrt den för att ha " Ted Gärdestad" där, eller rättare sagt Erik Winqvist och Simon Forsman, samt en man som jag inte kan komma ihåg namnet på (?!)  som spelade slagverk. De framförde Teds låtar och berättade om hans liv. Tänk att det kan gå så långt att man tar sitt eget liv, att bli så sjuk att man inte vill leva längre. När de berättade om de svåra åren i Teds liv var det rätt svårt att inte bli berörd. Musiken var jättebra, Simon som sjöng och spelade piano + Erik på saxofon och flöjt samt en del sång. Det kanske låter lite halvdant men det ar riktigt bra, härligt med så mycket publik också! 
Ted som skrev musiken och Kenneth som skrev texterna, kunde inte blivit bättre.
Här är en del av Champagnegatan, som jag faktiskt inte hört innan, men fastnade för.
Jag kan aldrig glömma
De rådet hon gav
När sjön är för liten
Måla ett hav

Ta livet i din hand
Och gå så långt du kan
Champagnegatan fram
Låt livet bubbla på
Så länge du kan gå
Champagnegatan fram

Det finns gator som får livet stå still
Ingen bryr sig om du fryser
Andra gator vänder solsidan till
Och kan tindra
För å' lindra
Att vinden är hård

Neh, nu ska jag återgå till städandet
over and out
/f. 

Kommentera

Publiceras ej