april april ..

1kommentarer

Hallaaauw, 
Idag är det första April vilket betyder att det är dags att lura folk. Jag har gått runt och klurat på en rolig luring, men inte kommit på något tillräckligt bra. Sen idag så råkar jag ut för den bästa blåsningen jag tror jag varit med om! Mina snälla kompisar (sara,jossanR och jossanU) hade gått i maskopi tillsammans med mattanterna!! Vi satt och åt, helt som vanligt, det enda mystiska var att alla utom jag åt upp precis varenda liten smula... men sen då när vi skulle gå och "slänga" maten, ja ni vet som man gör, så kommer Diddi (mattant) fram till mig och ser väldigt arg ut.. Så säger hon, med pekande finger, till mig 
D- nehe, dudu, denna veckan har vi nolltolerans på att slänga maten! 
F- Vaaah? näääää.... (tittar ner på min mat, det var soppa och jag hade inte ätit upp allt.. ) 
D- Joho, du vet , vi väger maten, så denna vecka ska vi se skillnaden i vikt
F- jaha...nääääää..men vaa? (nervöst skratt, hjärtat börjar pumpa i en himla fart)
D- Joh, så du måste äta upp
F- (tittar i hinken) Men det är ju massor som har slängt mat.. nääe det kan inte stämma.. det måste vara ett aprilskämt. 

Sen börjar alla skratta och så kommer det ju fram att jag blivit JÄTTElurad. Kan säga er att man fick minnesbilder ifrån när man var liten och var tvungen att äta upp, för att man var rädd för mattanterna. Så det passade på idag, och det fula är att de vet hur jobbigt jag tycker det är att slänga maten, så jag kan lova er att ansiktet var nog lagom rött x) 
Huuh, men det var skojigt i alla fall, och det blev en massa skratt. 

Ville bara dela med mig om denna trevliga aprilblåsning. 
ha en bra dag, och ut och njut av solen och värmen :D 
(återkommer nog senare med mer uppdatering)

over and out 

gammal bild på lillebror och mig, men jag tycker den är tjusig så därför kom den med i detta inlägg. Och för att min lillebror är himla bra :) <3 

1 kommentarer

sara

02 Apr 2009 00:06

haha ja nu gav vi dig ett minne för livet ;)

Kommentera

Publiceras ej