Tisdag

1kommentarer

Idag är det sista septemer, hösten närmar sig med stormkliv. Idag var det sol på morgonen men sedan ersattes det av regnregnregn. Fast jag klagar inte, jag gillar hösten, älskar att trädens löv skiftar i rött, gult och orange, det får vårt kalla avlånga land att kännas mer färgglatt på något vis. Kom och tänka på en låt vi brukade sjunga i förskolan om gubben höst som målade löven gula och drog in hösten, haha. Tänk om det är så att det finns någon liten gubbe där ute i Sverige som målar om hela landet när det är dags för höst. Nu är jag så pass skolad att jag vet att allt det där med lövens färger sker alldeles utav sig själv, eller det sköter ju som sagt naturen. Vilket i och för sig är moder jord, det är också rätt intressant. Nej nu ska jag inte gå in på för mycket sånt där, utan poängen är att höst är bra!
Med hösten kommer också alla dessa mysiga förkylningar, jag har dragits med min i snart tre veckor om inte mer. Eller nu är det väl en ny kanske, haha.  Men jag kurerar mig med clementiner och andra C-vitaminrika frukter så den är nog snart borta (pepparpeppar).
Annars idag har skolan varit lugnt, redovisning på psykologin sedan följde staden&framtiden, italienska och sist idrott där jag fick agera åskådare eftersom att jag hade feber igår och inte var piggelin idag heller, måste ju bli frisk någon gång menar jag. När jag kom hem drabbades jag av baaakmaaaniaaa så jag bakade först hallon&blåbärs muffins och efter det blev det ett halvt improviserat recept och halvt följt, det blev iaf gudomligt (om jag får säga det själv) goda kaffe/choklad muffins :D Ibland får jag till det himla bra alltså. 
Annars har jag ägnat mig åt svenskuppsatsen samt litteraturvetenskap ikväll. Det har även blivit ett samtal med sara och ett med kusinen min, alltid lika trreeevligt att prata av sig lite (: 
Annars i veckan händer väl inte så mycket mer än pluggish. Fast jag får ju inte glömma att någon väldigt efterlängtad person kommer hem i natt, så det lär bli till att umgås med den pojken också, vilket inte är helt fel :) Tänk vad tiden egentligen går fort, innan så tänker man att det kommer kännas som en hel evighet men sen efter så när man tänker tillbaka så har det gått himla fort iaf, det är konstigt det, fast rätt skönt att det är så menar jag.  

naeh, nu ska jag ge mig in i duschen sen blir det till att läsa i min otroligt braiga engelska-bok SLAM av nick hornby.
Men ni får ha det finfint :) 

over and out 
/ f. 

1 kommentarer

Emmy

06 Oct 2008 20:05

jag är fortfarande lika pepp!! haha, se till att inte bli sjuk för sjutton, ät citrus!

Kommentera

Publiceras ej