lördag

0kommentarer

haallooo .
Nu är klockan 19.40 och det är Lördag kväll. Detta innebär att snart (20 minuter) så börjar melodifestivalen final. ojojoj, spänningen är oliiiiidliiig. haha. Så länge inte Christer Sjögren vinner så är jag glad, men jag fasar för att han kommer att göra det. Det finns säkert människor som sitter där hemma och tänker, "oh, han är så härlig så honom röstar vi på, det kan ju vara skoj om han vinner. OH NO! Tänker jag då, för som alla andra redan har sagt i diverse radioprogram så kommer jag definitivt börja fundera på att byta nationalitet om han nu vinner. Jag menar hur framstår vi inte med den låten? Men men, det blir nog bra. Jag tycker att Sanna eller Bwo ska vinna, det är faktiskt bra låtar. Inte för att jag vanligtvis lyssnar på BWO men jag menar bara att det är nog de två låtar som har störst chans där borta. Mjligvis Charlotte också men hon har ju redan fått testa på hur det är att vinna, så låt någon annan få chansen liksom. Jag tror också att Frida och headlines låt "upp o hoppa" kommer att bli sommarens radioplåga, men inte gör det mig något för jag tycker faktiskt att den är riktigt härlig :D
Nehe, nog med melodifestivalsnack nu va?

Idag har det hänt något rätt skoj. Jag har engagerat mig i något, min mamma har tjatat på mig så länge att hitta något att göra som jag tycker är skoj. Förutom dans såklart! 
Jag sitter från och med idag med i styrelsen till kultur&teaterföreningen i mönsterås som ledarmot (eller hur man nu stavar det), haha.  BiblioteksHelena hade rekommenderat mig till Maud som är ordförande. Jag kan bara säga att jag blev smått förvånad när Maud ringde mig i förmiddags men ändå rätt smickrad. Bad att få tänka på saken till ikväll, hade nästan bestämt mig för att tacka nej. Fast ändrade mig faktiskt när jag fick höra vad det innebar och vad jag skulle göra, så istället för nej blev det ett ja. Sitter med i styrelsen under ett år sen får vi se hur det blir i framtiden. Det ska bli intressant och lärorikt.

Dagen började med långpromenad med matilda och tove in till köpingen och en fika på lillabageriet, det var mys :) Sen har mamma och jag påskpyntat, haha :)
Och ikväll blir det nog Tove och Lina :) Men tove har ännu inte hört av sig så vi får se hur det blir.

Nehe ni nu ska jag gå och hjälpa mamma med lite mat :)
ha det fint !

over and out
/f.


"man ska aldrig säga aldrig för aldrig det var då, aldrig mer aldrig då bara nu"

Kommentera

Publiceras ej