att åka buss. .

0kommentarer

När jag satt i bussen på väg hem ifrån Oskarshamn i lördags natt så satt jag och tänkte en himla massa. Jag tänkte till exempel på hur mycket jag tycker om att åka buss, speciellt på natten upptäckte jag. För det var lite smått spännande att susa fram på en mörk väg och känna hur det gungade. Jag hade ingen aning om vart jag var för det var totalt bäcksvart utanför fönstret, och jag misstänker att chauffören hade gasen i botten för det gick väldigt snabbt. Men knasigt nog kände jag mig hur lugn som helst. 
Det som slog mig också när jag satt på bussen var hur likt det egentligen är att flyga. Men det lustiga är att jag känner mig trygg på bussar och hatar att flyga. Det är lite knas egentligen, för det kommer ju oftare ut n älg på vägen eller sker en krock än vad flygplan kraschar. Men det är nog den där säkerheten med att jag vet att bussen kan jag stanna och gå ut ur om jag vill. Jag kan ju inte direkt be piloten stanna så jag kan få gå ut ? nejje, det funkar ju inte, iaf inte utan fallskärm. . . och det känner jag inte direkt heller för just nu.  Men i alla fall det var en eller tå tankar som slog mig i alla fall. 
Anton där emot han tycker inte om bussar, men då kanske han tycker om att flyga :O ? Det ska jag nog fråga honom tror jag. 


Nu har Sara kommit hem igen =D Var nyss ute på en cykeltur, hamnade i hamnen där vi + en miljon fiskmåsar satt ^^ haha. 
+ att jag fick höra att även min finfina kusin Louise har kommit hem, skönt att veta att båda är hemma och välbehållna :D Då är jag nöjd, haha. 


nehe nu är det sovtime :) 
Ha det toppen
och om fyra dagar blir jag 18, bara så ni vet :D

over and out 
/ f 

Kommentera

Publiceras ej