hoho ^^

0kommentarer

Hej och hå, tänkte att jag skulle uppdatera bloggen lite. Har varit lite dålig på det på sista tiden, men det kanske är ett positivt tecken på att jag faktiskt har ett liv ? Det är ju trots allt sommarlov, även att det inte riktigt känns så än. Dels för att jag inte riktigt har hunnit smälta att jag faktiskt inte har ett enda skolarbete på tio hela veckor + att solen har gått och gömt sig bakom ett moln. Snacka om skiftande väder, igår var det fint väder på morgonen och sen bara rätt som det är dundrar åskan in och himlen öppnar sig och det börjar ösregna. Sen blir det varmt igen och efter det kallt, lite smått jobbigt ^^.  Men sen ska man ju vara medveten om att det är väl det som är den typiska "svenska" sommaren. huh. 
Jao, men sommarlov är det i alla fulla fall. I och för sig kan jag väl inte riktigt säga att jag har lov än, ska jobba fyra veckor först. Sommarjobbet innebär äckligt tidiga morgnar, eftersom min pappa och hans jobbarkompisar envisas med att vara på jobbet n halvtimma tidigare än nödvändigt. Detta innebär att jag måste gå upp vid halv sex varje morgon i fyra veckors tid + en bilresa på typ lite mer än en timma innan man kommer fram också. Fast det är rätt bra, då kan man passa på att sova lite mer ^^ haha. Jag ska jobba på OKG (=Oskarshamns kärnkraft grupp/verk) där ska jag sitta vid datorn dag ut och dag in och skriva avrapporteringar, skoj (eller inte). Men jag ska inte klaga, jag tjänar faktiskt rätt bra :) 

Fick faktiskt sommarlov redan i onsdags. Dagen började i kyrkan där jag faktiskt sjöng :O Inte solo för då hade jag nog tuppat av utan självklart i kör :) Jag måste faktiskt berömma oss lite för vi satte alla låttexterna, förutom i I'm yours när jag tappade bort mig fullständigt... men det var nog ingen som märkte.. haha. Sen blev det hem och äta toast med sara och tove och sedan vidare till studenternas utspring. Sara och jag missade själva utspringet för vi fastnade i en otroligt seg blomsteraffär.  Men vi hann i alla fall hänga på blommorna på Erico, Manne och Lotta innan de skulle åka runt köpingen. 
Efter allt dethär så gick Tove, Lina, Jag, Sara och Johan hem till Manfred och gav honom en present och fick lite champagne att skåla med. Det tackar man ju inte nej till direkt ^^ haha. Hos Manne var vi bara en kortkort stund eftersom vi skulle hem till Erico och fira honom, fast Johan lämnade vi kvar hos Manne :p 
Väl hemma hos Eric så fick vi mat och dryck, han fick även sitt otroligt fina paket av oss ^^ Vi var så fyndiga att eftersom att han ska flytta till Växjö till hösten fick han en hel låda med bra att ha saker ifrån IKEA + en fotoram med Mig, Tove, Sara, Lina och han själv i, så att han inte glömmer bort oss när han flyttar ^^ 
Efter presentöppning, mat&dryck och massa prat skulle vi följt med dem vidare in till Kalmar. Men efter mycket om och men så slutade det med att Tove och Lina for ut på sjön och Sara & jag satt ensamma hemma och visste inte vad vi skulle göra. huh på det. 
Så vi beslöt oss för att ta en promenad bort och besöka vår gamla klasskompis Max som hade fest.  Festen var lite smått seg när vi kom dit eftersom att alla andra redan hade börjat komma igång men det vände snabbt och blev lyckat för oss med. Det blev till att sitta och prata med massamassa människor halva natten, spökhistorier vad ett samtalsämne som togs upp rätt flitigt, haha. Jag som hade tänk komma i säng rätt tidigt eftersom jag hade körlektion i kalmar dagen efter. Men inte blev det tidigt, utan klockan halv tre lämnade Sara och jag festen och vi fick trevligt sällskap av våra nya vänner ifrån Oskarshamn + en vilsen katt  xP 
Sen skulle jag cykla med Sara en bit hem eftersom att jag inte tyckte det var snällt att låta henne cykla ensam ^^ Vi hann inte komma längre bort än kanske 200 m innan vi mötte tedden. Det blev till att följa med honom hem till Eric och hämta bilnycklar, vilket misslyckades eftersom eric hade somnat och alla som känner honom vet att han inte är lättväckt. Så det blev till att cykla hem :) 
MUY trevlig kväll blev det i alla fall till slut ^^

Sen dagen efter blev det en körlektion i Kalmar och jag höll mig vaken hela tiden (Y) Sen på kvällen satt man uppe halva natten hemma hos eric med honom, sara och hans bror och snackade om olika energier och hur vi påverkas av massa saker. 
Igår var det skolavslutning för parkskolan och eftersom lillebror slutade åttan följde jag med mamma och pappa till kyrkan trots att jag endast sovit typ fyra timmar. Såg på niornas utspring och åkte hem och åt tårta ^^ Sen kom Utter hit och vi kollade film sen hamnade vi hemma hos tove och där satt vi hela kvällen :P 
Idag blir det latdag sen kanske högsby ikväll och imorgon blir det troligtvis Oskarshamn :) 

jaha där fick ni en sammanfattning av vad jag har haft för mig de senaste fyra dagarna. Hoppas ni inte somnade av tråkighet när ni läste, jag har en tendens till att skriva rätt mkt när jag egentligen bara tänkt skriva lite xP menmen så är det. Nu ska jag återgå till mitt liv och gå in i duschen. 

ha det fint. 
over and out 
/ f. 

Kommentera

Publiceras ej