första dagen på jobbet ..

1kommentarer

Hu, så var första arbetsdagen avklarad ^^ Jag hann vara tio minuter på OKG sen så blev hela halvön utan ström xD illailla. Näe det var faktiskt inte jag, det var blixten, så det så. Jag hann inte få ut mitt passerkort innan strömen gick.. så jag + cirka 60 andra satt och glodde nere vid centralvakten i cirkus tre timmar. Eller jag glodde inte så mkt, för jag somnade xP Meh, till mitt försvar kan jag säga att jag gick upp otäckt tidigt och jag satt i en väldigt bekväm stol. Sen efter de där timmarna hade gått och det fortfarande inte hade ström så kom de på att dem som hade varit sommarjobbare förra sommaren eller innan det kunde ju bara hämta ut sina kort :O (!!!!!!!!!) Så om vi säger såhär hade jag inte behövt sitta där i 384982390 år utan hade kunnat fått gå efter tio min O_o snacka om otur, eller jag vet egentligen inte vad jag tycker för jag led ju inte direkt av  att sitta och sova.. SEN vidare till nästa sak som hände, de har ju börjat med sånna där "stickprov", alltså att de tar in en eller två personer som passerar förbi lite då och då. . och GISSA vem som blev indragen, jo jag xD Ser jag misstänkt ut, kanske ? huh, och den där mojängen pep massor med gånger och hjärtat slog trippelslag vid varje pip. Men som tur var så var det bara mina knappar på jackan och mina fishermans friend som gav utslag, så jag klarade mig ;D Typiskt också var att jag hade precis sagt hejdå till pappa för han skulle gå och äta lunch med två nyanställda. Jag sa klart och tydligt " nejdå, det är lugnt. Jag klarar mig fint själv" så går jag och blir indragen där, haha ! huaja, men så kan det vara. Annars flöt dagen på riktigt bra :)  Jag har så trevliga arbetskamrater, haha. Fast det är sant, de är riktigt skojiga ;P 

Jahu, igår blev det inget oskarshamn för mig och sara för hon jobbade. Så jag "drog" (de åkte egentligen självmant) med mig Crille och Anton in till Kalmar för att de skulle få se Sara jobba, haha. Det blev en jäkla massa klädprovning och en vandring runt på Calmare Outlet, men trevligt vare :) Sen satte vi kurs mot Mc Donald's inne i stan, men först väntade den eviga väntan på lokalbussen....meeeen den kom till slut och den körde en jäkla omväg, men det kan ju vara skoj att se ställen man aldrig sett innan,haha.  På donken blev det mat och rövarspråk, haha(hohahoha), ja så det kan bli ;D
Sen blev det bussen hemåt, där alla var smått sega och trötta.  Meen jag måste säga att det var Muy trevligt ^^ 

huh, jäklar nu måste jag sova ! ska upp tiidiiigt tomoooroooow :( menmen sånt är livet. 

ha det tjuuuusiiiigt !
over and out 
/ f. 

1 kommentarer

Alma

17 Jun 2008 18:19

Hahahah Frida din lilla terrorist :D

Kommentera

Publiceras ej