livet är som ett enda stort pussel ..

1kommentarer

Huvudet snurrar lite ikväll igen, något mindre kanske. Det var så mycket igår, mycket att tänka på eller något sånt. 
Tänkte faktiskt släcka runt elva ikväll så jag får någorlunda med sömn. morgonmänniska är som sagt inte riktigt vad jag är, men upp kommer jag iaf..

Jobbet går finfint, har fått in rutinen nu med så det rullar på. Dagens var nog när två av mina arbetskamrater, den ena är väl runt 30 och den andra runt 40 skulle jag tro,  upptäcker att de har spelet Snake i sina mobiler xD Ja, det var ren lycka där, haha. Det blir "nya" innegrejen numera, den som har högst rekord i snake ^^ 
________________________

pusselbitar, det beskriver livet jäkligt bra. Det är ett enda stort pussel som vi ska klara av att  lista ut och lägga klart. Ibland hinner man inte färdigt med sitt pussel och ibland kanske det saknas en bit.. 
Jag har aldrig varit något fan av pussel, men denna sorts pussel är rätt intressant.. att försöka hitta de bitar som saknas, och du vet inte när de kommer komma fram eller hur du kommer att hitta dem. Det ligger lite spänning i det hela. 
Hittills är jag rätt nöjd med mitt pussel, visst finns det vissa bitar man hade kunnat byta ut.. men sen lär du dig hur du ska göra  tills du ska placera nästa bit. 
Jag är inte klar med mitt pussel på långa vägar, men just nu saknar en speciell bit men jag hoppas att den kommer att komma fram förr eller senare.  Jag kan ha hittat biten, men sen är det också om det verkligen är rätt bit, fast den skulle nog passa perfekt.. men sen vet man aldrig. Pussel ska inte vara lätta att lägga, för livet är inte enkelt . 
- dagens tanke- 

haha, lite udda tanke kanske, men jag tycker det stämmer rätt bra faktiskt. Som den där låten:
"vi är som bitar i ett pussel, inte lätt att hitta rätt men när man gör det känns allt så bra" - och stämmer inte det?
Det tycker i alla fall jag det gör. 

Men nehe, nu ska jag sova :) 
ha det fiint ^^

over and out 
/ f. 

1 kommentarer

Lisa

08 Jul 2008 23:36

Hejhej =) Om du har tid så kan du väl titta in på min blogg i det senaste inlägget och ge min lillebror poäng från 1-10 om hur han blev efter att vi gav honom en gey-makeover! hihi :D skulle bli jätteglad :)

Kommentera

Publiceras ej