life is a roller-coaster...

0kommentarer

Livet är faktiskt en riktig berg - och - dalbana, det går upp och ner hela tiden. När du varit uppe för länge faller du ner i en väldans fart. Du kan inte stanna på topp allt för länge. Det är alltid något som kommer emellan. Någon eller något kan få dig att kana ner för backen innan du ens har hunnit med att blinka. Har du tur så landar du mjukt men i vissa fall smäller det till ordentligt. 
Jag är inne i en sådan där period där jag kan irritera mig på saker, sedan går jag och tänker på det jäättelänge och tänker och tänker.. det är inte bra, har jag kommit fram till. För tänk vad mycket lättare det hade varit om man slapp tänka så mycket och bara gjorde det som kändes rätt. Tänk om man bara kunde säga allt man tänkte på istället för att snacka runt det hela tiden, då hade det blivit bra mycket lättare. Vad har man egentligen att förlora? 
Det är så svårt att veta hur man ska göra i vissa situationer.. eller göra med vissa personer.. du kanske tycker att en sak är självklar medan andra inte alls ser det så. Eller så kanske du tror att någon menar något medan personen inte alls menar det du tror. . eller så tror du att du ungefär vet hur någon är så visar det sig att det inte alls är så. . ja som ni ser snurrar tankarna för fullt inne i skallen. Jag får skylla på tröttheten.. men det är kaos uppe i huvudkontoret för tillfället. 

Det är också otroligt skönt att få bara släppa allt för en stund och liksom inte tänka alls. Som igår när jag hade sett klart filmen "hairspray" som jag fick av min bror och hans flickvän i present, då kunde jag inte låta bli men jag dansade loss xD Filmen är ju trots allt en "musikal/dansfilm" därav lusten till att dansa. haha. Ni skulle sett mig, shit. Ni hade nog antingen legat dubbelvikta av skratt, eller ringt psykakuten... Men dansa är det bästa som finns, att bara få släppa allt och ja röra sig. Det finns nästan inget bättre, lyckorus! näem men det var riktigt härligt och välbehövligt.. 
Mamma och Pappa samt Simon fick sig iaf ett gott skratt ^^  Det är alltid skönt att få någon att skratta lite. 

Nehe nu känner jag pressen här att skriva klart xD så jag får väl avrunda lite kanske ?
Men måste säga att jag har haft den bästa helgen på länge, kalas med släkt och vännerna sen att kusinerna bremander var här och att jag fick träffa LOUISE :)<3 Gah, saknar henne redan som bara den. Men snart kommer jag över till västkusten :) 

nehenhenheneh, sista jobbveckan = snart lov :D 
ha det fint!

over and ouuuuut
/ f. 

Kommentera

Publiceras ej