Tisdag

0kommentarer

Jag måste bara få skriva av mig lite grann sådär smått. 
Jag vet inte vad det är med mig egentligen. Vad är felet, vet någon så får ni GÄRNA säga till. De senaste dagarna har jag haft riktigt svårt för att somna, jag är trött och har ONT i huvudet näst intill varje dag. Därför kanske jag ryter till i skolan om någon säger ngt jag stör mig på. Vilket är väldigt jobbigt för jag är inte personen som vanligtvis ryter och vill inte gärna göra någon ledsen. Därför måste jag försöka komma ifrån detta. 
 Detta gör också att när jag kommer hem ifrån skolan så orkar jag ingenting, jag går och lägger mig. Herregud vi har bara gått en vecka sen jullovet! Jag hade nog behövt ha längre lov det är ju en sak som är säker. Jag är verkligen ingen morgon människa. Eller det kanske jag skulle vara om jag nu liksom kunde somna innan tolv ett på natten. Då hade det nog varit lättare att gå upp på morgonen. Jag blir snart tokig. Jag hade till exempel bestämt mig för att plugga järnet idag på min redovisning som jag ska ha på torsdag. Men icke sa nicke när jag kommer hem äter jag lite och pratar lite med min broor som var i stort behov av att prata av sig lite, överskottsenergi gånger en miljon typ. Tänk om han kunde ge mig lite ? Sen så dyker huvudvärken upp igen så jag gick och la mig, men ville den försvinna ? nehe si du. så jag tog en alvedon och gick och la mig igen.................. NU vid klockan HALV JÄKLA NIO på kvällen kan jag sätta mig här. Men sen är ju då saken att hur mycket hinner jag plugga ?! Jag måste ju försöka sova tidigt ikväll + duscha. jobbigt jobbigt. 
Jo jag vet att tiden jag skriver här och nu liksom kanske hade varit smart att plugga på.. men jag var tvungen att skriva av mig lite. 

Sen till något lite mindre egocentrat. Igår ringde det på dörren och utanför står en kvinna från jehovas vittne. Med sig har hon sin son, Jonathan. Jag får paniken, vanligtvis brukar jag inte vilja höra vad de har att säga men nu stod lilla jonathan där framför mig. Saken är den att jag praoade i en fyra när jag gick i nian och i den klassen "går" Jonathan, jag liksom brukar hälsa på honom och sådär sen dess .. Visst visste jag om att han var jehovas, jag gjorde ju bort mig så. Det var en flicka som fyllde år och klassen skulle sjunga för henne. Så alla ställer sig upp, utan Jonathan. Jag säger till Jonathan att han ska ställa sig upp som alla andra, men han svara " näe, jag får inte". Jag säger detta ett antal gånger till att Lena (läraren) tar mig åt sidan och berättar varför han inte ställer sig upp eller sjunger. Jehovas vittne firar inte födelsedagar. Egentligen skulle han inte ens fått vara i klassrummet ... Iaf tillbaka till igår. Nu kanske ni fattar att läget blev lite jobbigt. Och jag ser så väl på Jonathan att han känner igen mig och det värsta är att han skäms vilket får mig att skämmas. Situationen var väldigt jobbig, medan hans mamma malde på om att kvinnor inte alls framställs så dåligt i bibeln som man kanske tror och bla bla. Samtidigt så står  han och gömmer sig bakom henne och tittar typ fram två gånger. Så trevlig som jag var mot hans mamma har jag nog inte varit mot någon sådan där "dörrknackare". Hon trodde säkert att jag skulle börja dyka upp på deras möten. Vilket jag inte kommer att göra, men jag verkade kanske lite för intresserad om ni nu förstår. Men hon kunde ju omöjligt veta varför jag var så trevlig. 
Sedan när jag stängde dörren och gick in igen så tyckte jag bara så synd om Jonathan. Han har inte valt att leva det livet själv. Han har fötts in i en tro som är så otroligt stark och tidskrävande. Att han sedan också blir utsläpad till att "knacka dörrar" är helt sjukt. Förhoppningsvis kommer han en dag att kunna välja om han vill fortsätta med tron eller också ta en annan väg. Men vissa familjer är ju så pass troende att de stänger ute och bryter banden helt om det är någon som vill lämna tron.  
Man kan ju lugnt säga att jag fick mig en tankeställare igårkväll. 
Tänk egentligen på hur bra man har det, jag tror att tyvärr tar jag nog lite för mycket för givet..

nehe ni, jag får la skriva en uppföljare eller ngt sen för nu måste jag plugga. 
ha det fiiiiint !

over and out
/F. 

Kommentera

Publiceras ej