Lördagkväll

0kommentarer

Nu har första skolveckan gått och jag måste nog säga att den var helt okej. Riktigt skönt med en mjukstart. Visserligen kämpar vi på med våra böcker i engelskan men förutom det så har det varit lugnt. Visst man känner väl på sig kanske att det är nog bäst att börja planera in pluggandet redan nu för det kommer att komma mycket. Inlämningar, redovisningar och prov... samma gamla visa. . Jag är faktiskt bara lite smått oroad över en redovisning och det är i affärskommunikation i engelska. Har redovisning om hur Rysslands kultur ser ut när det kommer till att möta nya människor, göra affärer och hur man bäst klär sig för att visa sig ja "bra". Varför jag är oroad det är för att läraren jag har (Pia) är visserligen väldigt bra  men också MYCKET noggrann och  sträng.. fast det går nog bra. Hoppas jag. 
Ska ha prov i kultur&idéhistoria om de olika kompositörerna. Du ska tillexempel kunna höra om det är Händel, Bach eller Vivaldi som har komponerat musikstycket  och också vilket verk det är . . . (HJÄLP?!) Som tur är har jag en morfar som är smått förälskad i klassisk musik så jag har fått låna massa bra skivor och fakta :) 
jaja, det går nog bra. Onödigt att stressa upp sig om det nu såhär innan, de som känner mig vet ju hur ja lätt jag har för att oroa mig i onödan när det kommer till prov och redovisningar. Det slutar ju oftast alltid bra, eller hur ? Det är ju faktiskt lite av ett nyårslöfte jag har att "stressa mindre och planera mera" vilket jag hoppas kunna hålla. Det där med gymmet sprack ju lite sådär nu i början, men det skyller jag på min hals. Men Jossan, det ska bli av! Så fort halsen är braaaao. Jag ska säga er att jag pimplar kan jang och C-vitamin och gurglar saltvatten så snart är det bra igen :D Här ska vi inte bli sjuka!

Idag har jag total segat, som vanligt kanske. Kollade på Fantastic Four "the silver surfer" i morse och nu ikväll har jag myst med familjen och sett "national treasure" (ettan). Den var faktiskt riktigt bra, jag vet att det är lite sent att se båda tvåorna såhär långt i efterhand. Men bättre sent än aldrig ;) 
Igår var det myskväll inne hos Tove med pizza och tv tittande Sara kom lagom till let's dance :) Och imorgon blir det läsande i den förbaskade engelska boken... 

nu ska jag gå och se slutet på "sagan om konungens återkomst"  :)
ha det finnemang ! 
over and out! 

/ F.   

Kommentera

Publiceras ej