borde sova . .

0kommentarer

Jag borde verkligen sova, men jag har vänt på dygnet som vanligt. Jag har faktiskt sovmorgon till tjugo i tio imorgon i alla fall så det är lungan ! 
Denna veckan började med kultur&idéhistoria prov + muntlig bokred på engelskan vilket jag måste säga gick väldans bra. Sen imorgon är det geografin som ska in, men jag måste säga att arbetet blev förjäkla bra ! Efter det så är det väl bara det BIGBIGBIG provet i konferens&reception nästa torsdag. Jag tror faktiskt jag måste börja plugga redan nu.. Fast imorgon då ska jag ha pluggfritt för här har det pluggats som bara den både i helgen + att jag pluggade halva natten igår också. Man gör inget annat än tänker på skolan. Till och med helgerna går åt till att tänka på skolan, det är inte rättvist. Helgen borde vara helt skolfri, jag menar hur ska vi annars kunna vila upp oss? Visst vi kanske inte har sådär över-dunder-mycket plugg men i alla fall.  vill du prestera bra gäller det ju verkligen att du lägger ner tid och verkligen gräver dig djupt in i det du läser. Jag blir så trött på prestationskraven jag ställer på mig själv. Ibland säger kroppen ifrån att "nu får det vara nog" man kan inte klara av allt. Visst jag vet man behöver inte ha topp betyg på allt, men jag menar har man en gång fått det så vill man väl för sjutton ändå behålla det ?!  Jag är känner det också så att jag kan inte prioritera bara en sak, utan jag vill ha med allt. Men det funkar inte, det har jag fått lära mig. Inte lusigt att man ställer krav på sig själv. Fast det är också viktigt att kunna lyssna på kroppen när den säger ifrån. Då får man helt enkelt pausa. Jag kan få perioder då jag inte orkar någonting, jag verkligen orkar inte ta tag i någonting. Det kan vara både fritid och skolarbete. Man känner sig inte motiverad till att göra något och man bryr sig inte så värst mycket heller. Egentligen är det en rätt skön känsla att inte bry sig bara skita i det, bara för ett tag. Det tror jag är min kropps sätt att säga ifrån, den får mig att tappa "lusten" att jobba. Men nu är det snart lov, det är skönt att ha något att fokusera på det hjälper till lite :)
Sen måste jag också säga till Louise, jag tror precis jag vet vad det är för period du går igenom. Jag kände igen mig själv i det du beskrev. Jag måste också säga att det känns som tusen år sen vi pratade och jag saknar dig, massor.. <3

nehe ni, nu måste jag sova så jag kan få mina åtta timmars sömn ;)

over and out
/f. 

Kommentera

Publiceras ej