blåsigt värre.

0kommentarer

Goder kväller, eller natter kanske man ska säga för klockan är ju lite småsent sådär. Men jag kom nyss hem ifrån en "singstar" kväll hos Tove :) Det var muy trevligt! Tove, Erico, Sara, jag och Lina sjöng soma bara den, haha! Huaaja, bilder lägger jag upp på bilddagboken imorgon, så då får ni se vad vi hade för oss. Fast innan singstar så gjorde, Eric, Tove, jag och Sara en alldeles utsökt tacopaj! Vi är ena riktiga mästerkockar, haha ( : Sen efter det kom Lina och Manfred (+ toves bror och hans kompisar, tobias och manne) då åt vi glass i mängder. Efter det kan jag lova att man var mätt. men gott varé!
Nu sitter jag i min säng med datorn på ena knät, det börjar bli lite varmt så kanske borde flytta ner den till sängen.. men då blir den för varm där istället. hmm. .. det är väl det som är lite knepigt med den lilla bärbara, den blir väldigt snabbt varm. Jag vill ju inte direkt att den ska explodera så därför flyttar jag den lite fram och tillbaka xP Detta kanske inte var så intressant information men skitsamma, ni behöver ju inte läsa det egentligen.. om ni inte vill förståss. haha. Det märks kanske att jag är trött? Grejen är då va att jag har lite svårt att sova, jag hör nämligen hur regnet smattrar mot fönsterbläcket och sen tjuter det så förgjordat i huset när det blåser ute. Fast det får man väl räkna med när man bor i trähus tror jag.. Det ska ju faktiskt bli stoorm nu i natt och imorgon. Det är den nya "gudrun" och "pär" som kommer, kanske får han/hon heta "envald" eller "ruth" i år? Vem vet, hehe. Jag kanske ska extra knäcka som en sån där som kommer på namn åt olika stormar  (?) xP skojar !
De varnade om att man skulle hålla sig inomhus. En sak vi inte behöver oroa oss för är ju att taket ska flyga av. För det höll det på att göra när Gudrun kom, då lostnade yttergaveln. Och jag som trodde att det var parabolen som hade åkt ner, sen trodde jag att det snöade men det var vitullen ifrån vinden som blåste ut. Jag har nog aldrig sett pappa springa så snabbt tror jag. Ifrån badrummet upp på vinden (och vindsluckan är i mitt rum det vill säga andra delen av huset ifrån stora badrummet). Han var nog uppe på mindre än en minut. Stackars TG och Mårten som fick komma hit mitt i natten och spika fast väggen. Men jag menar, vi kunde ju gärna inte låtit taket flyga iväg. Det hade ju blivit lagom jobbigt. Medan jag och mamma satt uppe halva natten och lyssnade på hur de slog med släggan mot väggen så låg Simon och sov. Det sjuka är att det var precis vid hans "långsida" de var och slog! Och där ligger han och snarkar helt ovetande om vad som händer. Jag säger bara det, det var någon som var förvånad och förvirrad när han vaknade nästa morgon och fick höra allt som hade hänt. Haha.
shises säger jag bara. Men nu sitter det ju fast så vi behöver nog inte oroa oss...pepparpeppar..

jahijahå om man skulle ta och sova. Imorgon blir det först SOVA sen plugga med Sara, efter det ska vi in med Eric till kalmar och lämna lite saker i hans brors lägenhet, som sjukskötaren erico ska bo i nu under sina apu-veckor. Och efter det så blir det nog att vi åker och hälsar på Ted tror jag.. men det är ju sånt man märker. Det blir nog bra hur eller hur ( :
nehe ni, nu somnar jag snart med huvudet på tangenterna xP Så det är nog lika bra att säga godnatt sov så gott.

over and out!
/f.

Kommentera

Publiceras ej