Onsdag

1kommentarer

Hejhejhallåhej.
Sitter just nu vid köksbordet och tittar på min engelska C läxa som ligger här så fint bredvid mig. Det är en trevlig liten text om förfallna hyreshus och till det finns då ett antal frågor och annat smått och gott som ska inlämnas imorgon. Frågan som väntar på mig är "Why was the layout of the flats unpopular with tenants?" - det kan ni ju fundera på ett tag, om ni vill. 
Fick även finfin information av morfar nyss som är bra att ha till släktforskningen (: Det är riktigt skoj att få reda på vart man "kommer ifrån". Tillexempel har jag fått reda på att jag har en  gammelmormor som hette Edla Sofia och hon var född Jonsson eftersom hennes pappa hette Jonas.(tänkte att min fina kusin kanske skulle tycka det var intressant att veta^^) . Jag blev lite sur att jag inte blev döpt efter henne istället, för jag tyckte Edla var fiiint, haha.  
Mmmhm, vet ni vad jag sitter och äter på? en nyrostad pågen-macka med ost och till det dricker jag svartvinbärs te, det är gott det!
Jag känner mig down idag, fråga stackars sara som har försökt lista ut vad det har varit med mig under dagen, haha. Förlåt säger jag bara (: Men jag skyller på vädret! Det får mig ja nedstämd på ngt sätt. Men nu är jag rätt nöjd när jag har te och rostad macka, huaha. 

Igår kväll var det kubbspel ute på oknö med sara, rikard och henrik. Jag säger bara det att för allas skull var det nog bra att det blev tre-tre tillslut, haha. Hade varit trist om man blivit ovänner eller ngt liknande.  Sara och jag startade bra, vann första men efter det gick det smått utåt och killarna vann två gånger på rak. MEN sen slog vi tillbaka ! Det blev i alla fall mycket skratt och sånt är ju alltid skoj. 

Neeeheeeeeee, nu måste jag nog tyvärr äta upp min macka och göra klart läxan, uärrrrk på läxor!
ha det finfint! 

over and out 
/f. 

1 kommentarer

Louise

28 Aug 2008 20:04

haha, vad du är söt! och vad bra, för jag måste börja läsa den nu ;) miss you big time <3

Kommentera

Publiceras ej