bekymmer, vad är egentligen det mot verkligheten.

1kommentarer

Jag tycker att jag har lite bekymmer men idag när vi såg don't drink and drive filmen "länge leve livet" insåg jag verkligen hur patetisk man är. Här klagar jag på att jag har lite ont i axeln eller så klagar jag kanske över att jag inte orkar städa på mitt rum.. Men tänk om jag inte hade kunnat känna att jag hade ont i axeln eller känna något annat överhuvudtaget, tänk om jag inte hade kunnat klara av att plocka upp på mitt röriga rum? Jag skämdes måste jag säga, man ska inte klaga! För det finns dem som inte ens kan det. Det finns dem som hade drömmar som blev krossade på bara några sekunder, hela deras liv gick i spillror på ett ögonblick. Detta på grund av att någon var så jävlaidiotiskt dum i huvudet och körde rattfull. Det är mycket jag inte förstår men detta är väl ändå något som alla borde veta om? MAN SÄTTER SIG INTE I BILEN OM MAN ÄR ONYKTER! Det borde för faen vara sunt förnuft, men tyvärr finns det dem som saknar det. Jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag gjorde något som fick en annan människa dödad. Jag skulle aldrig klara av att mista simon, mamma eller pappa. Jag vill aldrig uppleva den känslan av att dem inte längre finns. aldrigaldrigaldrig. 
Det finns inte ord för hur sjukt det är att köra rattfull.. man kan inte annat än hoppas att fler människor inser det. 
____________________________________________________________________________________

usch, jag får ont i magen bara jag tänker på filmen.. men nu har jag skrivit av mig om det så nu känns det bättre. 
Nu ska jag sova. 
ha det fint. 

over and out.
/ f. 

1 kommentarer

Emmy

16 Apr 2008 19:41

Mycket sant. Det är farligt när man ens närmar sig tanken. Det handlar liksom om ett val! Fint skrivet, Frida. Jag tänker dock ändå klaga litegrann bäst jag kan.. ;)

Kommentera

Publiceras ej