torsdag

0kommentarer

Idag är vi lediga ifrån skolan eftersom att lärarna har en så kallad midterminskonferens. Där de disskuterar hur vi sköter oss i skolan, osv.
Visst är det skönt att vara hemma men skolarbetet slipper man ju tyvärr inte. Det enda som skiljer sig är egentligen bara att du kan bestämma när du ska ta rast själv, vilken frihet.

Livet rullar på som vanligt tycker jag. Inga större förändringar.
Kanske bara att min rygg snart kommer se ut som en pricktavla, mindre skoj men som sagt, det är sånt man får ta. "Vill man bli fin får man lida pin", är det inte så man brukar säga?  Och visst är jag trött på att varje morgon vakna upp och se ut som en jekla prickigkorv i ansiktet. Därför ska den trevliga ryska Pompom ngt sätta lappar på hela min rygg, haha. Snart blir hela jag en prickigkorv xD Lite komiskt faktiskt. Men förhoppningsvis visar testet ngt, och jag slipper vara prickig, hoppashoppas.

Jag har drömt lustiga drömmar hela veckan, vilket jag inte alls tycker om. Det är som att jag möter alla mina rädslor, tankar eller förhoppningar i en och samma dröm varje natt. Vissa drömmar kommer man ihåg och vissa glömmer man bort. De drömmar jag kan minnas är nästan bara sånna som man helst skulle vilja glömma. Det är nog dem som satte djupast spår och vekligen skakade om hjärnan ordentligt. Glöm och dröm, så skulle jag vilja ha det.

"tänk att du andas i en fyrkant" (?) Det är tydligen det jag ska göra, haha. Känns lite knäppt men förhoppningsvis funkar det. För mig hade det varit bäst om man bara kunde knäppa med fingrarna och blunda och sen när du öppnade ögonen så var du framme. Men tyvärr funkar ju inte detta, utan nu ska man sitta i ett flygplan i 12 och en halv timma. jippi, eller inte. Men som sagt, poistiva tankar funkar alltid bäst, sol, bad, shopping.
Två veckor kvar nu !

jahijahå, om man skulle återgå till att vara duktig,
blir nog bäst så kanske.
men ha det fint !
over and out !

Kommentera

Publiceras ej