27 / 5

0kommentarer

Hellau. 
Nu är helgen över, eller iofs inte riktigt än, men idag kan man ju inte göra något sådär direkt skoj. 
Tänkte berätta om hur helgen varit hitills iaf :) 
Fredag (kväll) :
Träffade emmy, challe och lotta och vi drog oss hem till crille. Dit också efter mycket om och men calle, robert, manne och jakob kom. Väldans trevlig förfest med allsång och pimpelipim (eller hur det nu stavas) xD Sen drog vi oss ner till hamnen där vi träffade en massa trevliga människor :) Kvällen gick väl lite som en berg och dalbana, upp och ner med andra ord. Men det verkar ju vara löst nu iaf. Åkte hem vid tolvtiden, sista intressanta som hände var att Tove, Lina och jag såg en kille springa naken på busstaken xD ja ni det gäller att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt! 

Lördag:
Vaknade redan vid halv tio och orkade inte göra egen frukost sen, så jag gick upp och åt med resten av famlijen (inte ofta det händer sådär på lördgar). Sen tog jag det luugnt och mådde lite sådär halvt. Vid kvart i tolv cyklade Tove och jag in till köpingen där bluesen var i full gång ! Vi skulle se skolans bluesband spela vid tolv :) Calle, Robert, Danneman, Ulf, Simon, bröderna brissman, Mathilda, Amanda och Anna spelade som stjärnor ! Träffade också gänget från igår ! Trrrreeevligt. Sen drev Tove och jag runt lite på köpingen och tittade på alla människor (man får passa på när det kommer folk till lilla mönsterås) sen kom Lina. Fikade i kyrkparken med Mamma och Pappa + familjen Tonelid också :) Efter det dog vi nästan av värmeslag! Jag kan ju bara säga att jag har nog aldrig någonsin haft en sådan här bonnbränna, eller iofs förra skolavslutningen var ju mindre skoj xD Men iaf! 
Sen när jag väl kom hem fixade jag med mammas morsdag present, blev riktigt lyckad :) Efter det gick jag över gatan till Tove och grillade marsmellows, mums. Där var också, mattias, anton, lina, ragnar och chippe. Ännu senare drog vi oss ner mot hamnen där vi träffade en massa folk. 
Kvällen blev riktigt lyckad! Promenad med Lotta och Robert + förfölja snygga killen ;) Leta efter försvunna tove och prataprataprata, Irenes gatukök (en riktigt pärla) och mer promenad! Kvällen slutade med att Tove och jag slapp gå hem utan vi fick åka med mamma och pappa på parkethållarna ;) + prat och nattmacka ;) 

Idag:
Morsdag! min underbara lillebror väcker mig genom att storma in (utan att tänka på att jag ligger och sover djupt!) och börjar prata om att vi måste skynda oss på innan mamma vaknar så vi kan ge henne frukost på sängen. Han är ganska smart iblan faktiskt. Så det var ju bara att gå upp och koka tevatten + ta in rosorna och lite slarvigt slå in fotoramen. Men det uppskattades i alla fall mycket :) 
Sen efter det så solade jag i en timma och läste historia. tills mamma sa att jag skulle åka med till kyrkogården (mormors grav) vilket jag gjorde. Sen åkte vi och köpte glass. När vi kom hem hade pappa lagat mat och efter det åt vi glass med hemgjord (fridas speciall eller farmors kanske man ska säga) chokladsås och maränger :D MUMS! 
Sen nu ska jag egentligen plugga mer, men jag tänkte att jag har ju inte skrivit på hela helgen. 
Och så lyssnar jag på RENT ;D 

och imorgon är det måndag igen. blääe, men iofs så är det väldigt snart sommarlov så det gör inget ;) 
nu måste jag nog plugga...
ha det fiiiint !
over and out !

Kommentera

Publiceras ej